• EmmasHjärtan

Sy babykläder

Jag undrar om det är någon som har något bra tips på någon tidning eller liknande som har bra babymönster? Tycker inte att de vanliga mönsterkatalogerna ute i affärerna har speciellt mycket att erbjuda, plus att många mönster är ganska svåra att förstå.
    Har nämligen bestämt mig för att börja sy lite kläder till lilla knytet fastän jag bara är i 16 veckan. Men jag misstänker att det kommer bli problem sedan när man är så rund om magen så man knappt kommer åt symaskinen.

• Svar på tråden Sy babykläder
  • EmmasHjärtan

Ja, det tänker vi göra. Min kille ville det och mig spelar det ingen roll, så om det kan underlätta namnvalet med hälften så gör jag det gärna. Vi har nämligen väldigt svårt att enas om ett namn, båda har otroligt starka viljor.
    Hur löste ni det med namnvalet?

• Galactica

Vi valde att ta reda på könet, vi fick veta redan i v.16 att det skulle bli en tjej. Jag visste redan när jag var 15 år, att om jag skulle få en flicka någon gång så skulle hon heta Saga, och min man gick med på det.. Tur det, för vi är lika envisa båda två...

• EmmasHjärtan

Åh, vilket fint namn! Vilken tur att ni hade samma smak där då.
    Jag vet inte hur jag ska göra för att vi ska kunna enas. Funderar på att bara slänga ur mig lite namn titt som tätt och inte be honom ta ställning till något utan att han bara kan vänja sig liksom. Då kanske han tror att det var han själv som kom på dem till slut. Kvinnlig list kallas det.

• Galactica
    Det tycker jag låter som en bra idé... Är det något namn du gillar speciellt? Hmm...Vi blev kanske lite OT här. Men jag kan nämna att jag sydde en jättefin klänning till hennes namngivningsceremoni
  • EmmasHjärtan

De namn jag gillar är: Felicia, Nova, Denise, Cornelia och pojknamn: Oliver, Jonathan, Theo och Elliot. Men inget av dessa namn går hem hos min fästman.

Har du ingen bild på klänningen du sydde?

• Galactica

Jag gillade bäst Cornelia och Jonathan! Jag har flera bilder, men jag har inte plus längre. Kan man skicka bilder till inboxen, vet du det?

• Upia

Tänkte bara tipsa om en bra tygaffär i Sundbyberg:
    www.textilcentrum.se
    Hittar du inte exakt det du vill ha i butiken plockar personalen fram det från lagret.

• EmmasHjärtan

Galactia: Ja, mitt favoritnamn av dem är också Cornelia, men det är också det namn som han är mest emot.
    Ja, jag tror att det ska funka att skicka till min Inbox. Det är en tjej som har gjort det förut, men fråga mig inte hur.

Upia: Ja, jag var faktiskt i butiken i Sumpan igår och de hade mycket att välja på. Tyvärr inte så mycket barntyger i jersey. Eller snarare inga som jag fastnade för.

• Galactica

Emma: Fungerar inte att skicka bilder i inboxen, den som gjorde det tidigare klistrade nog in en bild, då hon måste haft plustjänsten. Hade det tidigare, men den har gått ut, och jag har inte orkat förnya den...
    Men jag ska kanske göra det igen, så kan jag skicka dig bilder

Svar på tråden Sy babykläder