• dobbis

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Hej kikar in hos er här på tråden. undrar om det är någon mer som ska ha barn nu i vår, väntar första barnet nu i mars, kramar

• dobbis

Melisabeth: va kul, såg att du bor i karlstad. läser själv i karlstad men bor tio mil norrut. har du tänkt föda på karlstad BB? har du hört någonting om hur det är där? Kramar

• dobbis

Melisabeth: jag läser till lärare, grundskolan tidigare år. har min slutpraktik nu, är färdig i slutet av januari om jag blir godkännd på sista arbetet (som jag borde jobba med nu istället för att vara inne på fl, men men), borde bli det.
    har inte heller direkt funderat på det här med BB förut, men "paniken" börjar så smått smyga sig på. Jag och sambon kom på att vi inte hade en enda pinal inför bebisens ankomst hemma, så vi åkte ner till karlstad på mellandagsrean och började fylla på med grejer. det är nästan tur att jag är fattig student för tillfället annars hade handlat ihjäl mig på bebis saker.

vad läser du och hur länge har du kvar?

• dobbis

Melisabeth: tänker du försöka läsa vidare på typ distans som en del gör, eller kommer du att ta uppehåll helt från studierna när bebisen kommer?

har ni tagit reda på om det är en kille eller tjej i magen?

• dobbis

Melisabeth: va roligt med en liten Ella, fint namn. tycker det är svårt med tjejnamn. vi har inte tagit reda på vad det är, så vi funderar på både pojk och flicknamn, det går inte så bra, för vi har lite svårt att komma överens Flört jag och sambon. (såg ju föresten nu att du har en Ella som kommer i maj, under dina inlägg, tror jag är blind)

att skriva uppsatsen hemma tror jag fungerar jätte bra, så skulle jag också ha gjort om bebisen skulle ha kommit tidigare, att ha praktiken först och skriva examensarbetet sen. så det kommer du nog att klara galant. kramar

• dobbis

pucken och mallamojs: är nyfiken, vad läser ni?

• dobbis

pucken: dum fråga kanske, men vad kommer du att jobba med, inser att jag inte vet vad en utredningssociolog gör.

• dobbis

pucken: tack så mycket, nu förstår jag. låter intressant tycker jag :0)

• dobbis

pucken: ja det kan ju vara en fördel, tar själv endast bidragsdelen, men har en sambo med fast jobb. men vet inte hur det skulle gå om man skulle läsa så länge så man inte fick nåra pengar alls, skrämmande tanke.

när är du färdig med utb?

• dobbis

mallamojs: så gött, tänkte själv läsa till gymnasielärare men ändrade mig till dom mindre barnen, men hade gärna läst psykologi. ska du göra tentan nu i januari?

• dobbis

pucken: håller med lite om lärarutbildningen, hela första året var helt kasst, men resterande tid har varit bra, i alla fall för mig.

• dobbis

Melisabeth: ser att det inte bara är jag som har problem med att sova. låg och vred och vände mig, vilket inte är så lätt med en stor mage i timmar igår kväll, var tänkt att gå upp och plugga istället vid ett tiden, men det lockade inte så mycket det heller.
    måste hålla med om att bebisen slutar röra sig när man ska visa andra, igår tror jag att buffen (vi kallar bebisen så) gjorde en helomvändning  i magen, jag höll på att spy. hela magen rörde sig, men när samon skulle se och känna typ fem sekunder senare var det helt stilla, är så hela tiden, lite tråkigt att han aldrig hinner se.

alla: hur gör ni när det är svårt att somna, ligger ni kvar eller går ni upp och gör något nyttigt, vill inte gärna väcka sambon heller, som ska upp och jobba tidigt på morgonen?

• dobbis

winnertaco: har läst någonstans att det är en förberedelse att vakna flera gånger under natten när man är gravid, inför att bebisen kommer. Har du känt det så nu efter att lillan kom?

• dobbis

winnertaco: går in i v 31 idag, tror jag. har haft en relativt lugn bebis i magen, men nu är det full fart, med fötter emot revbenen och så vidare.

• dobbis

småtokig: när inte jag har känt speciellt mycket på en dag, så brukar jag värma en sån här vetevärmare i micron och lägga på magen. det sätter alltid fart på bebisen, sambon tycker jag är lite elak då, han tror inte bebisen tycker om när det blir så varmt, men det är så lungnande att känna att det rör sig där inne, så ibland får bebisen stå ut med lite extra värme. ett tips som du kan prova.

• dobbis

Hej nica, om jag var du skulle jag ringa till BM eller sjukvårdupplysningen och höra med dom, bara för säkerhets skull, tror man mår bättre då. det är säkert inget farligt, men ändå. Lycka till

• dobbis

nica: vilket dumt svar ifrån vårdguiden, hur ska man veta vad som är mycket som du skriver. det är väl smått omöjligt, ibland blir man så arg på dom. nej det är ju fredag och det är långt till måndag. om det blir värre eller om du vill för att det skulle kännas bättre tycker jag att du ska åka till akuten, det gjorde jag när jag ramlat ner från trappen runt v12. lljög väl lite och sa att det kändes värre än det var, men jag ville att någon skule kolla att bebisen mådde bra. när jag kom in dit tog dom mig på allvar och gjorde ett ul. det var en lättnad när vi åkte hem ska jag säga. jag tycker det är bättre att åka in en gång för mycket än för lite. kramar

• dobbis

nica: hoppas att det går bra för dig och att det ordnar sig, håller tummarna för att det inte ska vara något allvarligt. kramar

• dobbis

Melisabeth: hur gör du med den bärbara datorn, har du den någon gång i knät eller på magen? har en bärbar dator och ibland har jag haft den i knät, börjar bli svårt nu för magen, men jag har lite delad känslor inför det, en del påstår ju att det skulle vara farligt.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)