Inlägg från: Melisabeth |Visa alla inlägg
  • Melisabeth

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Det känns som en hel evighet kvar.. skall bli så skönt att det är över.. men jag har fortfarande väldigt svårt att "se slutet" på graviditeten..... Blir lite att ta var dag som kommer och varje vecka är ett steg närmare... hela tiden ut är för långt att se tyvärr.

Men jag har ju börjat att få tydliga visioner om henne iaf, och sådant som jag inte haft tidigare, så det känns ju bra.. ser man lite mer vad man har att se fram emot =)

Hur går det för er då?
    Förutom att ni hoppas på sim =)

v 34 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Melisabeth

Ahh måste vara skönta tt få nattsömnen att funka bra iaf.
    Är väl klassiska "klagomålet" annars bland nya föräldrar =)

Ja det sägs ju så att de växer som ogräs de små liven =)
    Bäst man har en bra och välutnyttjad kamera eller så =)

• Melisabeth

Öhmm nä låter korkat i mina öron.

VI hade om amning igår på föräldrakursen och de tyckte att mår ungen bra, går upp i vikt och vill sova hela natten så finns ingen anledning att väcka dem... att det kan ge mer trassel än "gott"...
    Okej om man hade en unge som gick upp dåligt eller så.. men om allt var bra så tyckte de att man gjorde sig en otjänst att väcka ett barn som sover gott =)

• Melisabeth

Fri amning borde ju betyda att ungen skall amma när den vill.. och sover den så vill den uppenbarligen inte =)
    (under normala omständigheter såklart, men det är ju liksom "självklart"...)

Nä men folk talar väl av egen erfarenhet ofta, så hon försöker väl vara hjälpsam får man tro.. Men är ju mest att inte lyssna =)

• Melisabeth

Fru - har du bråkat? =)

Nä jag tror mer på reklam isf =)

Malla - jobbigt.... jag har ont i bröstet (bröstkorgen typ)

• Melisabeth

Malla - haha exakt så tänker jag ibland också-- även om jag vet i just detta falet, men annars är jag tydligen helt borta på barnprylar =)

• Melisabeth

VA???? fick du varning för att du startade tråd om att du gillade Micke?
    Jag har då sett trådar som är sjukt mkt onödigare =)

2-0 till FBK - hejja =)

• Melisabeth

taco - självklart =)
    Hade sjukt gärna varit där.. men det är ju såå lätt att få tag i biljetter till hemmamatcherna.. eller inte =)

• Melisabeth

Allvarligt.. ibland blir man glad...
    När vi beställer ning så brukar de inte ge ngn tidsram eller nått oftast.. och gör de så så är det typ 45 minuter minimum.
    Stället idag - som levererade p 25 sist, trots att vi bor på andra sidan stan  - sa att Vi har jättemycket att göra så det kan ta upp till en timme, är det okej?.... JA självklart, det är ju 1 timme man brulkar få vänta här oavsett, när man ringer andra ställen.... Men så himla trevligt att bli upplyst om det, och tillfrågad om det var okej, inte bara att man får sitta och vänta häcken av sig =)

Cred til dem. helt OT iofs, men så diskuteras inte tillsägelser iaf =)

• Melisabeth

Ja här anmäler vi ju hej vilt runt oss =)

Har aldrig gjort det överhuvudatget.. och för att göra det här. ja då får ni banne mig slippa ur ordentligt =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)