Inlägg från: Melisabeth |Visa alla inlägg
  • Melisabeth

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Fru - jag bävar.. jag är ju ett vattenfall i normala fall också.. lä rbli riktigt illa då ju =)

v 35 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Melisabeth

Nu sova - kanske skall till Gräsmark i morgon, men vi får vällan se =)

Nattis

• Melisabeth

Blir skogen idag.. byta däck på bilen iaf.... Fast det lär väl inte jag vara så hjälpsam med kanske, som omväxling =)

• Melisabeth

Så hemma.

Ibland blir man såå irriterad alltså... NÄr Anders halvsyster bestämde att hennes som skulle heta William tyvkte hennes mor att det var ett sååå fult namn. Och Anders föräldrar hävdade att de ALDRIG skulle säga något sånt, eller lägga sig i.. och om de tyckte ill aom namnet så skulle det absolut inget säga.
    Hmm Anders talade om idag att han var på G att byta efternamn.. och när de fick veta vad så började de genast att "nää sånt måste man tänka på.. ungen kommer ju bli mobbad osv osv - kommer bli kallad draken, tänk vad elakt.. Nä det får ni tänka om angående"...
    Hmm inte säga ett ljud var det va?

Störigt värre liksom.

• Melisabeth

Malla - Drakesjö ligger först på listan.. eller liknande.. ändelsen beror på vad som godkäns.

Anledningen är att A är intresserad av, och jag med orienten, mytologi och sånt.. och den kinesiska draken förknippas med vatten, och står för fred, vishet och harmoni...
    Och jag gillar vatten.. så det är en bra "symbolik"..

Men jag antar att de är såpass gamla att de bara ser den gamla skolan - dvs draken är ond och rövar bort prinsessor typ...

Vi vet att det är ett "annorlunda" namn.. men det behöver väl inte vara något dåligt.. Och om man blir kallad draken pga namnet så är väl inte det något konstigare än att Asplund kallas Apsen, Ragnarsson för Ragnar osv? =)
    Och vi tror helt på att om det skall vara neagtivt eller posetivt att kallas draken hänger ihop med symbliken man lkägger i namnet.

Inte för att någon av oss någonsin tänkt tanken att ungen skulle kallas för draken pga namnet.... Namnmobbig brukar ju främst röra rim..

• Melisabeth

Malla - exakt så tänker jag med... Ungar mobbas ju utan anledning - oavsett vad man heter, och om de vill.
    Och om man lär Ella den goda symboliken i draken - den som vi ser, så är det ju absolut inget fel att vara en drake.

Jag har själv blivit kallad draken av mitt ex.. pga mitt temprament - att det sprutar eld ur mig när jag är arg... Så då var det ju ur den västerländska och "nagativa" bemärkelsen.. men inte farao tog jag illa upp för det.

Jag tror helt klart man lär barn att stå för sig gällande olika saker.
    Och hellre än drake än en sunkig bondgubbe som jag tänker på när jag tänker på vad de tycker vi skall heta så =)

• Melisabeth

pucken - haha.. svärmor är inte så gammal utan lär väl leva 20-25 år till.... men ändå =)

Jo det är ju bra och dåligt med ett namn som är vanligare och ovanligare =)
    Själv är jag ju så van att folk inte fattar vad man heter så jag är väl mer åt det hållet än att heta Anna Andersson =)
    Folk tror typ alltid att mitt namn är på/uttalas på franska istället för att läsa vad det står rakt upp och ner =)

• Melisabeth

Just det pucken - din tankegång lät vettig om jag fattade den rätt =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)