Inlägg från: Melisabeth |Visa alla inlägg
  • Melisabeth

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Hemstudier är bra.. gäller bara att vara diciplinerad... Men man kan ju "välja sin tid" vilket är bra med barn =)
    Gäller bara att man väljer plugg ibland

Håller på att försöka plocka upp och in i garderoben med lite av lillans saker.. kanske ger bättre överblick än nerpackat i kartonger =)
    An någon anledning känns det som att det är typ tusen saker som saknas... Fast jag vet inte riktigt vad heller.. störigt liksom..... är ju bara en känsla jag har =/

Börjar känna lite smått panik att få klart så mkt som möjligt innan terminen börjar då jag har en känsla av att jag kommer få fullt upp när den drar igång, om jag skall ha en suck till chans att hinna/orka/klara av att hänga med hjälpligt.. vilket jag vill. men men..

Fortsätter plocka lite här, men skriv roliga saker så jag har att skriva emellanåt, så jag får paus =)

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • Melisabeth

Pucken - haha det där känner jag igen.. inte riktigt inom det området då, men ett annat som jag såå kommer ihåg.. jag visste att de hade fel, ingen lyssnade på mig.. så jag gick til läraren och sa typ "min grupp kommer presentera ett svar som majoriteten står bakom.. dock inte jag.. men eftersom det är en gruppuppg, så kan jag ju inte bestämma över gruppen själv"...
    Han skrattade och tyckte..  "jovisst har du rätt - håll klaffen bara och låt gruppen presentera sitt felaktiga svar.. jag förstår att du är frustrerad" =)

Men visst är det störigt när man vet att folk har fel, men man inte har makten att få dem att begripa det =/

• Melisabeth

Jo sånt är ju lite surt... då kan man ju verkligen prata om att glida på bananen....

• Melisabeth

JO men det kan man ju göra.... säga det att... man tror att gruppen är på väg åt helt fel håll.. man behöver ju inte ens säga att "jag har rätt de har fel".. utan bara visa att man är fundersam över "riktningen" som det ser ut.... diskret värre liksom =)

• Melisabeth

Jo det bör man ju göra... folk blir så irriterade annars =)

Men huvudsaken är ju att det blir rätt och ni lär er, oavsett =)

• Melisabeth

Förstår vad du menar Malla.. jag blir också sånt inför tenta.. inser attjag kan sååå lite.. fast det brukar oftast gå iaf =)

HAde en tenta i rätts, jag hade inte öppnat böckerna eller anteckningarna på över 2 månader typ.. och knappt innan dess... Jag var helt säker på att köra, och alla andra som visste om det var lika säkra dem.... På ngt jävla vänster som jag inte bergiper var jag typ 1 p från VG..... Gissa att jag såg ut som en fågelholk... var dessutom en tenta som alla tyckte var skitsvår och typ ingen fattade... Så var nog den biten som gjorde det... jag fattade typ nada så jag svamlade, tillskillnad från andra som tyckte att de skulle veta svaret =)

Beror ju på vad man skriver i, men ibland vet man mer än man tror uppenbarligen =)

Skall försöka kommaiväg och shoppa lite idag.. A skal ändå in till stan och jobba så då kan jag släppa av honom i stan och samtidigt ta mig en liten tur och se om jag kan handla ngt =)

• Melisabeth

Tokig - skall du bli lika långdragen som Taco kanske?? =)

JO hoppas bara att hitta ngt att shoppa pucken.. =)
    Gigantiskt katt för övrigt =)

Jag som avskyr sena tentor, så man måste gå och vänta... 9 är perfa.. får man "sova ut lite" men ändå ointe gå och gruva sig hela dagen =)

Kickan - låter fint med ngt "mer personligt"

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)