Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
eller paj, men kofångaren fram. kanade rakt in i kulan på bilen framför.
eller paj, men kofångaren fram. kanade rakt in i kulan på bilen framför.
jo förvisso
nu måste jag äta nåt. mupparna på trygghansa hade stängt och på internet fick man bara skriva 255 tecken inklusive mellanslag
hej igen!
tack tjejer för omtanken
har iaf fått reda på av Andreas kompis som pluggar till jurist att det kommer räknas som mitt fel, man är skyldig att hålla avståndet så pass att man hinnner bromsa.
Ska kanske berätta vad som hände oxå. Kom körande mot en korsning med trafikljus. Bilen framför mig ligger i ca 35km/h och jag bromsar in i god tid och håller samma hastighet samt ett hyfsat stort avstånd enligt mig. typ en billängd iaf. Trots att det är grönt och han har passerat stopplinjen så tvärnitar han halvvägs in i korsningen och jag kastar mig på bromsen. Dock var det för halt och jag hade inte en chans. gled rakt in i dragkroken på hans bil. våran kofångare fram är mos i mitten samt regskylten. Hans fick inte en skråma.
Jäkla pucko. Okej att man ska hålla avstånd men man räknar ju inte direkt med att folk ska tvärnita mitt i en korsning om det inte finns nåt hinder
puck
jo jag vet. trodde det var ett solklart fall av hans fel tills mackan kom och juristade sig....=(
jo, jag ska göra det i fortsättningen. skitsamma om folk blir galna.
puck
haha, skulle inte tro det. han är typ klar. har bara exjobbet kvar....
haha, vilken galning
puck
jag känner ingen annan jurist... sen har jag ju redan barnkivats med han
mel
okej=( då vet jag iaf. pappa blev då inte arg iaf. han var bara glad att jag och syrran var okej. jag minns då inte exakta avståndet och vad jag kunde se fanns det då ingen anledning att bromsa...
mel
tja, det blir säkert bra. han hade då ingen ursäkt för att bromsa när jag pratade med honom. det enda han påstod var att det var gult och att han först tänkte köra men sen kom på att det inte var så bra ide?! mitt i korsningen?! sen sa han att han nog skulle kört. iaf så kan det inte ha varit gult. både jag och min syster noterade sekunden innan jag tvärnitade att det precis slog om till gult. och vi körde inte ens mot gult för vid stopplinjen så var hans bil ivägen=)
tja han var ju mitt i korsningen nästan när han stod still. korsningen är inte så stor. han hade väl nästan bakdäcken på stopplinjen.
jo det var skönt. dock känner jag att min axel/arm/nacke har tagit stryk av att jag säkert spänt mig av det. pallar knappt sitta vid datorn....