Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
kickan..flyg på du!!!
Jag läste dock på niomanader.se att man ska undvika att flyga helt om man ska ha tvillingar... Inte för att vi ens har råd att flyga någonstans men men... *ekonomidepp*
kickan..flyg på du!!!
Jag läste dock på niomanader.se att man ska undvika att flyga helt om man ska ha tvillingar... Inte för att vi ens har råd att flyga någonstans men men... *ekonomidepp*
kickan...tror det det stod att det fanns riska tt föda för tidigt så de menar väl senare i graviditeten också så...men vi tänkte oss charter i mars-aptil, men vi struntar nog i det!
kickan...från niomanader.se
Orsakar flygning missfall?
Tidigare har man misstänkt att tryckskillnaden som uppstår vid start och landning skulle kunna påverka fostret och även öka risken för missfall. Men i dagsläget finns ingen forskning som talar för det.
Varken karbintryck eller syrehalten i blodet på hög höjd påverkar fostret skadligt. Risken för att få missfall är störst fram till vecka 12. De har nästan alltid genetiska orsaker och inträffar oavsett vad kvinnan gör.
När ska man flyga och när ska man inte flyga?
För kvinnor som har en okomplicerad graviditet och inte väntar tvillingar, haft blödningar eller andra komplikationer, är det säkert fram till vecka 32. Därefter ökar risken för tidiga värkar och andra komplikationer såsom blödningar.
Däremot rekommenderas inte kvinnor som haft komplikationer i någon form, som kraftiga sammandragningar eller blödningar tidigt i graviditeten, att flyga. Inte heller sent i graviditeten eftersom det då finns en potentiell risk att föda för tidigt.
Förresten så fick jag inbetalningsplan från CSN 9000 ska de ha i år
kickan...sorry
synd att man bor så långt ifrån Arlanda, annars hade vi kunnat ta en fika där
kickan...jag hoppas det går bra på begravningen och att du får säga hejdå till "momo" ordentligt!
lollo...jag bor inte där iaf
Jag ska gå å laga mat å så nu
Jag klarade tentan och man kan nu säga att jag är klar gymnasielärare!!!
Ja, lite skönt är det, men det hjälper ju inte ett dugg egentligen motmin ekonomiska depp
fru I...va? men han jobbar ju till å med? Jag har bara jobbat extra lite, och de kan väl inte räkna med lånet jag fick förra året liksom? Funderar på å ringa dit å säga att jag inte har något jobb just nu, då kan jag ju inte betala tillbaka ju...
Mel...ja, vi kanske borde sätta oss ner. Magnus håller ju på för fullt med körkortet nu så han vill ha det och det, och en BIIIL... Å kanske ett par körlektioner å så kostar halkbanan 1400 Sen måste vi ju ha vagn och sängar och tja, inget mer egentligen som är akut...men det blir jävligt tufft om jag inte får jobba... Om det krisar så får vi väl ta ett lån då