Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
Fru: Den tittade jag oxå på när jag skulle införskaffa min nya mobil. Den ahr skjutlucka precis som min och det tycker jag är rätt praktiskt. Vad är det för dåligt med den då?
Fru: Den tittade jag oxå på när jag skulle införskaffa min nya mobil. Den ahr skjutlucka precis som min och det tycker jag är rätt praktiskt. Vad är det för dåligt med den då?
Det gör inte Alvar heller. Har väl hänt en gång i babysittern tror jag och då fattade jag ingenting. Skulle vara skönt att bara kunna lägga ner honom i sängen så han får somna där, men han vill fortfarande ha närheten och somna i famnen på kvällen. Men vi måste väl föröska få bort det här framöver. I varje fall att han somnar när man sitter med onom när han ska somna, istället fr att bära på honom...
letw: Är det en riktig hemsida?! Jag är lite småimpad av folk som orkar fixa till sådana. Och KAN fixa sådana. Fast det betyder väl mer att jag inte är så haj på datorer än nåt annat!
Fru: Vi ger han välling det sista vi gör på kvällen (men det har väl mindre med insomningsfasen att göra kanske). Sedan så håller vi honom liggandes i famnen och går och bär honom, klappar lite på rumpan hans, gungar lite... Då han har somnat lägger vi ner honom i hans säng. Det funkar väl nu, men tillslut kommer vi ju inte att orka bära honom längre.
Hur är det med WIlma, använder hon tutte? Alvar tog ju inte tutte i början och då kom han abra till ro när jag ammade honom. Men jag trugade på han napp (jag vet, jag kommer att ångra det när han är tre år!) och näär han var kanse 4 mån började han ta den. Och då började han i samma veva komma lättare till ro i famnen.
fru: Visning nu? Den här tiden? Visst är det kläder? Jag är nog inbjuden på ett sånt party i veckan om ajg itne minns fel. Är det nåt om grejerna?
Fru: Fast det gör ju inte Alvar heller. Men han har i varje fall lättare att komma till ro med den. Har hört att man kan testa att ge vatten när barnen vill snutta sig till sömns, men det känns ju inte som om det är det som är det idealiska i er situation. Jag vill inte heller rekommender att börja bära henne till sömns för det är rätt jobbigt även om han somnar snabbt. Hon har väl alltid gjort så? Tänkte bara om hon är riktigt mätt och så? Jag vet inte om det är det nya rummet eller att Alvar har börjat äta potatis vid lunchmålet men han har slutat vakna så ofta på kvällen. Förr vaknade han minst 8 gånger från nedläggning och de närmaste två timmerna innan han somnade ordentligt. Men det funkar som sagt bättre nu av nån anledning...
letw: Men då är du nog på min nivå då kanske. Och om jag inte kan sköta min hemsida själv så ids jag inte ha en. Fast Mattias kanske skulle kunna fixa till en i och för sig, han är ju rätt duktig på datorer och han är ju alltid nära till hands för hjälp!
Fru: Jamen, är det kläder? Och är de prisvärda??? Du ska ju kunna prata för dem då så jag kanske handlar dem på partyt till veckan!
Hej hej alla tjejer! Har Wima fått tand! När kikade den fram?
Jag undrar när Alvar ska få sin första. Jag kan som se tandanlagen genom tandköttet både uppe och nere men ingen har börjat tränga igenom än... Hon bits inte när hon äter då`?