Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Åh, fantastiskt...   

• Winnertaco

Mel
    Jo, litegrann omtumlande var det, vi var ju inte alls beredda! Kan ju tipsa dig om att ifall du väljer att ta eda, så säg till om det inte känns bättre, bm på bb förklarade för mig efteråt att det enda man ska känna när man fått eda är i princip trycket nedåt. Ligg inte där och tro att det ska göra ofantligt ont även fast du har fått eda, då har den nog inte tagit ordentligt!

• Winnertaco

Gomorron!

Idag struntade jag i att somna om efter amningen på morgonen, jag måste få lite ordning här hemma, och det är ju typ omöjligt att städa om J är vaken. Julsakerna ska bort i alla fall, det är det första målet!

• Winnertaco

Min chef ringde alldeles nyss och undrade om det var i mars jag skulle komma tillbaka. "Nej, i maj TIDIGAST", sa jag. "VA?!?!", utbrister han, "men jag har ju lånat ut Kamilla till en annan restaurang, då har jag ju inga arbetsledare i vår!!" Men så synd för dig då, ditt nöt...

• Winnertaco

Malla
    Jo, en bokstav rätt får väl anses som bra när det gäller min chef Nä, nu var jag orättvis! Faktiskt så känns det ju bra att inte vara helt bortglömd bara för att man är förädraledig!

Om han säger till i tid så finns det väl ingen anledning för cheferna att bli sura, så har de ju god tid på sig att skaffa en ersättare! Blir de sura ändå, så skit i det!

• Winnertaco

För att de ska vara skyldiga att ge honom ledigt så ska man säga till 2 månader innan, men det underlättar ju bara om de får veta så tidigt som möjligt. Men säger han till senaste 1 nov så kan de INTE neka honom ledigt från 1 januari!

• Winnertaco

Malla
    Det mesta brukar gå att lösa, chefer är för det mesta inte så omöjliga som man kan tro. Jag tror att de flesta är lite rädda för att vara alltför bökiga när det gäller föräldraledighet, eftersom det är så lätt att "åka dit" för diskriminering när det gäller detta. Jag tror att det kommer att lösa sig, det brukar göra det!

• Winnertaco

Pengar brukar vara bra att locka med,förklara för honom hur mycket mer tekniska prylar han kommer att kunna köpa om du jobbar

• Winnertaco

Gomorron!

Här är det J som bestämmer våra sovtider, och idag var det tydligen till 11:30

• Winnertaco

Mel
    Ja, det var såååå skönt! Lite jobbigt vid 6-tiden inatt bara då hon inte ville somna, och sedan spydde hon den värsta spyan jag någonsin sett alltså... Hela ansiktet var fullt i spyor och hon blev väl livrädd stackarn och skrek rakt ut i ren förtvivlan. Men sen somnade hon i alla fall gott!

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)