• sophiie

Eragon filmen...

Min grabb, 7 år, tjatar om att se Eragon filmen på bio... Men är lite (mycket) orolig att han kanske inte klarar av att se den på bio (mörkt, stor skärm....u name it...)

Men han vill se den och han har sett Harry Potter o Sagan om ringen hemma med mig. Har någon här sett filmen? För har kollat upp åldersgränsen, det är 11 år, MEN barn fr 7 år får se den med ett vuxet sällskap...

Vad tror ni om filmen ???

• Svar på tråden Eragon filmen...
  • Majsan70

Hmm??
    Vi var o såg den häromdagen. Den är inte sådär jättemörk o hemsk. Visst vissa delar av filmen, men jag hade låtit min barn se den som 9 åringar i vart fall.

Men det beror ju mycket på vad de är vana att se o hur de reagerar på filmer.

Draken är söt o "pratar" så det är ganska overkligt så att säga.

• sophiie

Tror jag ska boka biljetter till filmen, grabben vill se den... Även om han inte kan engelska, så hänger han nog med, det gör han med alla andra filmer. Hemma hade han fått sett den utan några tveksamheter, men på bio är det ju effekter o allt.. Men samtidigt går vi på bio ofta, så det är ju inget nytt, men vi har ju hållt oss till tecknade filmer.

• Häxan Hedda

Ja du ,har han sett Sagan om Ringen klarar han nog av det mesta...

• Vurveln

Vi har sagt att när dottern kan läsa boken så får se filmerna och det gäller Harry Potter, ringen-filmerna och eragon.

• akirfa

håller med Häxan Hedda, har han sett sagan om ringen klarar han absolut Eragon. Filmen va jättebra tycker jag :)

• Häxan Hedda

Bra inställnig Vurveln,håller helt med dig!

• sophiie

Filmen var jättebra! Det hände väl två gånger att han hoppade till, men visst slogs dom, men korta scener o inget blod hit o dit. Draken var supergullig... Ångrar inte för 5 öre att vi gick o såg filmen...

• Gumlan

jag skulle ALDRIG låta en 7 åring se sagan om ringen!!! eragon e ju inget om man jämför med den...

• zmalvaz

Den var jätte bra.. Var med sonen (8 år) och tittade på den i helgen med två av hans kompisar..
    Ena blev "rädd" när orkerna visades och när dom var i det mörka slottet..
    Men de andra klarade de utan problem..
    Det beror ju helt på hur han är som person o va han klarar av så klart.
    Värt att prova..
    Lycka till...

Svar på tråden Eragon filmen...