• Anonym

Klarar inte av att han bli flintskallig!

Min sambo har så fint hår men nu börjar det tunnas ut. Det har gått så fort och nu är det så tunt mitt uppe på huvudet. Jag tror att om 5 år är han flintskallig. Jag kan inte tänka mig honom utan hår och det känns skitjobbigt. Jag har blivit helt fixerad vid detta.

Jag känner mig rädd över hur jag ska reagera när han är flintskallig. Han har så ljust hår så jag tror det kommer se konstigt ut. Många här tycker nog att jag är knäpp och att håret inte ska ha så stor betydelse men det har det för mig. Han kommer ju se så annorlunda ut och jag tycker inte om det.

• Svar på tråden Klarar inte av att han bli flintskallig!
  • estevezz

maken (28 år) har heller inte så mycket hår - men han rakar mer eller mindre huvet så det lämnar kanske 1 mm och då ser det faktist riktigt snyggt ut.
    OCH det är superkänsligt för honom - han blir väldigt sårad då någon kommenterar hans hår.

• Anonym

Det är väldigt snyggt på vissa att vara rakade men min sambo skulle verkligen inte passa i det. Han har också typiskt svenskt fint år så jag tror inte det skulle bli något kvar om han rakade av det.

Jag mår verkligen mycket dåligt av detta och klarar inte av att se hans begynnande flint. Försöker att inte tänka på detta men gör det nästan varje dag.

• lövet2

Han blir ju inte flintskallig över natten! Normalt sett så vänjer man sig lite i taget ....

• MansonDust

Min sambo är inte på väg att tappa håret, men rakar av det ändå & det är ju såå fint

• Anonym (Indra)

TS: Hur gammal är han? Det är väldigt vanligt att håret börjar tunnas ut, och på vissa börjar det tidigt också, redan runt 22-23 år..... Det är ärftligt. Hurdant hårfäste har hans pappa/farfar/morfar/bror?

Ja, det kan vara känsligt. Men jag förstår dig också faktiskt, håret tillhör ju utseendet man blev förälskad i en gång.... Och man har rätt att känna vissa känslor...

Som de andra tjejerna skrev, tror jag däremot att du kommer vänja dig med tiden pga att det kommer ta tid tills hårfästet kryper upp ytterligare.

• Anonym

En del passar väldigt bra utan hår men jag tror tyvärr inte att min sambo kommer göra det.
    Hans pappa är flintskallig så därför kommer ju sambon också bli det. Jag kan känna panik inför detta och vad jag kommer känna för honom. Det är ju hemskt för honom också att bli av med håret.

• listo

"Jag känner mig rädd över hur jag ska reagera när han är flintskallig"

Men det lär ju inte hända över en natt...

• Anonym (Indra)

Alltså hur gammal är han då? För snittåldern ligger väl runt 30-40 kanske.....i så fall är det ju "naturligt".....

Men du har all rätt att känna det du känner....och ska inte skämmas för det....vi är känsliga för olika saker....t.ex. vissa killar gillar inte smala tjejer, andra gillar inte mulliga osv.....samma sak med oss: vi attraheras av olika saker och blir avtända av olika också. Det är smått "ytligt" i vårat samhälle att känna så, men likväl är vi alla sådana: det yttre spelar en viss roll.....

• Anonym

Tror ni att jag kommer vänja mig vid att han inte har något hår? Jag tror inte det, men hoppas.

• Anonym (Indra)

Om du kommer vänja dig, beror på vilken grund ni har att stå på. Om ni varit ihop länge och haft en stark kärlek så har ni en stark grund.

• Anonym

Tror du inte att du kan vänja dig så är det ju bara till att göra slut.

• Anonym

Men snälla nån! Är det hans hår och utseende du är kär i??
    Isåfall kan jag förstå ditt "problem". Men borde det inte vara insidan o personligheten som räknas lite mer än just håret???
    Det är bara att gilla läget helt enkelt. Han blir flint o du blir rynkig...thats it!

• Anonym (Indra)

Anonym inlägg 12: Det beror ju på hur länge man varit ihop.....
    Det är såååå tabubelagt för oss tjejer att ha en åsikt om utseendet!! Men killarna kan minsann föredra strutbröst och Slitz-tidningar!!

F*n, fram för tjejers rätt till åsikter!!!!

• listo

"Tror ni att jag kommer vänja mig vid att han inte har något hår? Jag tror inte det, men hoppas"

Hmm... men okej. Om vi bryter ner problemet lite och kollar på vilka tänkbara lösningar det finns, då kanske det blir enklare.

Alternativ 1: Du kan inte på något vis vänja dig vid att han tappar håret, alltså måste du avsluta förhållandet och lämna honom.

Alternativ 2: Du tycker det är jobbigt och ovant att tänka sig honom utan hår, men eftersom du älskar honom för så många saker utöver hans hår så spelar det ingen större roll egentligen

• Anonym

Vi har varit tillsammans ganska länge och har en son. Det känns hemskt att inte veta om jag kan tycka att han är attraktiv om han inte har hår, men så är det faktiskt. Känns hemskt...

• Ceridwen

Kärleken är så mycket mer än lite hår! KOmiskt inlägg ts. Tänk om han satt och frågade sina kompisar hur han skulle klara av att ha sex med dig sen när du blir alldeles slapp och rynkig därnere, eller när dina bröst hänger och slänger eller när ditt hår blir grått.
    Så är livet! Det är en natrulig process att åldras!
    Jag älskar min sambo för den han är och för den han kommer utvecklas till. Vi älskar varandra. Ren kärlek är klarar allt!

• Idlur

min man är jätte tunnhårig, men visst älskar jag honom för det Det är ju honom jag älskar inte hans hår. Tänk om han tänkt detsamma om mig, fast angående min kropp när jag fött barn... För min kropp har inte blivit vacker efter sonen men visst älskar han mig för det

Och visst älskar vi nog varandra när vi är rynkiga och gamla
    Man kan inte se likadan ut för evigt, om man inte vill se ut som typ drottning Sylvia eller Michael Jackson

William är min son
  • Annica30

Manligheten sitter väl inte i håret!!!!.... Eller??...

Svar på tråden Klarar inte av att han bli flintskallig!