• xMALINx

Hur ser "Höstblåsor" ut???

Vet inte om det kan vara det som sonen har... Han har fått prickar på insidan låret, snoppen, ena skinkan och ena kinden.
    Efter vad jag har hört så får dom väl höstblåsor i munnen, på undersidan fötter och händer men det kanske kan förekomma på andra ställen med?!?!

Prickarna är röda och ser ut som typ ett knottbett eller så fast det inte är något upphöjnad i mitten på det. Han har ingen feber och är inte direkt förkyld, det rnda som inte är som det brukar är att han har svamp runt pungen efter otaliga penicillin kurer.... Kan det bero på det kanske....

Någon som har koll??

ღ stolt morsa ღ
  • Svar på tråden Hur ser "Höstblåsor" ut???
  • blonde redhead

Nej höstblåsor kommer bara i mun, händer och fötter..

• Marie med två barn

Jag jobbar på dagis och för ett par år sen hade vi en epedemi då höstblåsor drabbade hela förskolan. De värst drabbade fick blåsor hela vägen från munnen och ner till stjärten. De hade alltså i magen och tarmarna också.

*Carpe Diem*
  • xMALINx

Oki... Då är det alltså inte det han har iaf....

Undrar vad det då kan vara...

ღ stolt morsa ღ
  • Carisma95

Sonen har haft små röda utslag när det har infektioner i kroppen. (Typ förkylning, öroninflammation m.m). Läkaren som tittade på dem, sa att det var jättevanligt att barn fick utslag i samband med det.

Be true to yourself and you will never fall...
  • blonde redhead

Det kan inte bara vara torr utslag?

• xMALINx
    blonde redhead skrev 2007-01-01 11:29:59 följande:
    Det kan inte bara vara torr utslag?
    Nä, det tror jag inte... Han är inte torr där dom kommer och jag har provat att smörja dom med feta salvor och det blir inte bättre....
    Carisma95 skrev 2007-01-01 10:39:26 följande:
    Sonen har haft små röda utslag när det har infektioner i kroppen. (Typ förkylning, öroninflammation m.m). Läkaren som tittade på dem, sa att det var jättevanligt att barn fick utslag i samband med det. Be true to yourself and you will never fall...
    Ånej.... Kanske kan vara en ö-infl IGEN nu då....

Vi får väl se hur det utvecklas... Har en tid på BVC på torsdag för vaccination så jag ska kolla med henne då om de är kvar.
    Han verkar ju inte ha ont eller nåt utav dom iaf så...
    ღ stolt morsa ღ
  • Carisma95

TS;
    Öroninflammation var bara ett exempel.
    De kan få det även vid virusinfektioner, t.ex. förkylning, halsont m.m.

Be true to yourself and you will never fall...
  • xMALINx
    Carisma95 skrev 2007-01-01 12:09:51 följande:
    TS;Öroninflammation var bara ett exempel. De kan få det även vid virusinfektioner, t.ex. förkylning, halsont m.m. Be true to yourself and you will never fall...
    Jodå.... Men eftersom han har haft så många ö-infl så tror man ju på det direkt! Eller hur!

Förhoppningsvis är det ju ingenting!!
    ღ stolt morsa ღ
  • Strutis

När min son fick höstblåsor så började det som röda prickar på skinkorna...han var inte heller sjuk då.....sen fick han vätskefyllda blåsor på fignertopparna och på tårna, så det kan mycket väl vara det!

//K

• Emmela

Dottern drabbades av höstblåsor två veckor innan jul. Först trodde vi att hon ätit något som hon inte tålde då vi upptäckte röda utslag på hennes skinkor. När utslagen dök upp under fötterna fattade vi misstankar om att det inte var någon allergisk reaktion och efter konsultation med sjukvårdsrådgivningen fick vi veta attt det troligen var höstblåsor.

Hennes utslag var som små röda plitor och dök upp på skinkorna, några få på fingrar och tår samt några i munnen på tunga och längst bak i gommen. Hon hade lätt feber endast en dag och det var inget större fel på henne dessa dagar då hon var "sjuk".

• xMALINx

Efter lite letade och runtfrågande så tror vi att det kan vara nässelutslag efter Pevarylen som han får mot svampen!

Tack för ändå för svaren!

ღ stolt morsa ღ
Svar på tråden Hur ser "Höstblåsor" ut???