• ebben

Barnprogram från 70talet m Tage danielsson?

HUR ska jag hitta det? Han var med i ett program där de åt telefonlurar o fotbollar mm.
    jag vet,låter skitknäppt!! ,men jag vill så gärna hitta vad det egentligen var,minns inte så mycket!
    Har sökt på tages hemsida där han varit med men hittar ej.......
    Nån vänlig själ som vet var jag mer kan söka ?

• Svar på tråden Barnprogram från 70talet m Tage danielsson?
  • RonjaRovardotter

Var det samma program där han spelade en gigantisk 6 åring? Det vill jag veta namnet på. eller jag vill veta namnet på båda programmen.

• lugnåsbo
    RonjaRovardotter skrev 2007-01-01 17:42:18 följande:
    Var det samma program där han spelade en gigantisk 6 åring? Det vill jag veta namnet på. eller jag vill veta namnet på båda programmen.
    var inte det herkules jonssons storverk?
  • Hallonröd
    ebben skrev 2007-01-01 17:29:47 följande:
    HUR ska jag hitta det? Han var med i ett program där de åt telefonlurar o fotbollar mm.jag vet,låter skitknäppt!! ,men jag vill så gärna hitta vad det egentligen var,minns inte så mycket!Har sökt på tages hemsida där han varit med men hittar ej.......Nån vänlig själ som vet var jag mer kan söka ?
    Ja vet vad du menar...Han gjorde programmet tillsammans med en kvinna som hette Ulla Danielsson (nej de var inte släkt)

De sjöng "Jorden till månen hallå hallå...." kommer inte ihåg vad det hette men det ingick i utbildningsradion program för vi fick titta på det i skolan
  • Hallonröd
    RonjaRovardotter skrev 2007-01-01 17:42:18 följande:
    Herkules Jonsson storverk...hans son och han bytte roller genom mamman som sa nån trollformel och viftade med nåt
  • RonjaRovardotter

Tack så jättemycket

• lövet2

Han pratade i varje program med någon på månen, och försökte förklara konstiga saker här på jorden. Men vad sjutton hette programmet? Fundersam

• Hallonröd
    lövet2 skrev 2007-01-01 17:53:44 följande:
    Han pratade i varje program med någon på månen, och försökte förklara konstiga saker här på jorden. Men vad sjutton hette programmet?
    Ja just det
  • Tant Green

"Jorden till månen, hallå, hallå, Andersson nu ska du titta på, vad e det här för en konstig grej, TV program till dig. Titta på jorden, så ser vi ut, Lotta och Jesper, Stina och Knut..."

Vad sjutton hette det???

Herkules Jonssons storverk tittar jag på nu, jag har köpt några gamla julkalendrar på dvd, hur kul som helst

• RonjaRovardotter

Förlåt om jag tränger mig på i din tråd nu ebben. Kommer ni ihåg det där programmet om människokroppen? det gick på sent 70 eller tidigt 80 tal. Det var två killar som bodde ihop, den ena verkade vara en professor som förklarade för den andra killen hur saker o ting i kroppen fungerade.

• KvastHilda

Klotet hette serien där han talade med Andersson i Nedan. Det fick vi se på i skolan!
    Om det är det programmet ni menar? Jag minns inte att de åt telefonlurar?

Svar på tråden Barnprogram från 70talet m Tage danielsson?