Inlägg från: Julia2006Mollie2011 |Visa alla inlägg
  • Julia2006Mollie2011

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Först o främst bra metallgem!

Mahj: Stort grattis till lilla killen. Jättefin!!

Till er alla hoppas ni hade ett bra slut och att det nya blir bättre

Ser oxå framemot en fika här framöver!

• Julia2006Mollie2011

Hej tjejer!

Min lilla loppa lägger jag på sidan, sen tar det 5 sek så har hon lagt sig till rätta på rygg. Lilla o lilla igår var vi o vägde henne. 6050g o 60cm lång hon växer så det knackar

Vi ska döpa den lilla, fast inte i kyrkan utan hos min mamma. Vi har valt samma präst som döpte o konfirmerade mig. Så den 10 februari sker det. Ang dopet, jag e inte heller troende men vi känner oxå som ni har skrivit att hon en skyddsängel som kommer vaka över henne.
    Ha det gott!

• Julia2006Mollie2011

Slutet av nästa vecka passar bra för mig. Jag har tillgång till bil torsdag o lördag. Då min sambo jobbar knepigt så är det bara vissa dagar jag har tillgång till bilen.

Tror inte det finns något direkt som e bättre istan med tanke på vagnarna.

Äntligen har lilla somnat för natten så nu ska jg sätta mig framför tv:n o mysa. Sambon körde iväg o jobba idag så det ska bli skönt o ha lite "Marina-tid"

• Julia2006Mollie2011

10.30 låter kanon för mig!
    lothan: Så söt press bild!

Nu vaknade mitt lilla troll.
    Kram

• Julia2006Mollie2011

Metallgem: Jag känner inte någon. AnkarRos sa att vi har träffats för många år sen. Ska bli kul o få träffa er alla.

• Julia2006Mollie2011

junipingla: super söta alla 4!

lothan:Skönt att det blev bättre med ögonen

Skulle på återträff med mammorna som jag var på föräldrarutb med, kör från kattarå in till Drottninghög för att få beskedet att: Nej det blev inget idag.

Varför kan de inte ringa o säga att det e inställt?
    BM sa att hon hade ringt runt men att ingen kunde som idag då. De har då inte ringt till mig... jajja, vi får väl se när nästa gång blir .
    Hoppas vi ses på torsdag!

• Julia2006Mollie2011

Tackar oxå för idag! Super trevligt! Bra ide med stående fika.

lothan: hoppas Williot kryar på sig!

• Julia2006Mollie2011

TAck för idag! mycket trevligt idag oxå.

Kram från Marina & Julia

• Julia2006Mollie2011

Hejsan!
    Hoppas allt e bra med er alla. Tänkte höra om någon av er har funderat på Pneumokock vaccination. Ska man våga vänta till hon har passerat ett år eller?

HA det gott. Kram

• Julia2006Mollie2011

invasiv pneumokocksjukdom = lugninflammation, blodförgiftning & hjärnhinneinflammation. Dessa kan leda till livslånga handikapp men ävenorsaka dödsfall.

Det e mest farligt för barn under två år o äldre över 65år. Tyvärr ingår det INTE i basvaccinationerna idag, men de funderar på att lägga in det. Idag kostar en spruta 559kr och är barnen under ett år så behöver de fyra sprutor med en månads mellanrum...

De flesta männsikor har bakterierna i svalg o näsa utan att bli sjuka.

junipingla: Det där e inget skoj! Min lillasyster (14år) var o hälsade på oss när lillan var 4 dagar, hennes mamma ringde dagen efter rent förtvivlad: Michaela har LÖSS! (Var gång jag gör om löss börjar det klia ) Tack olov hade vi inte fått några. Ibland har man tur.

Hoppas ni har en trevlig fredagskväll
    Kram från oss

• Julia2006Mollie2011

Ja det har varit underbart väder, lillan o jag gick till Hasslarp o tillbaka. Skönt!

HA en trevlig kväll!

• Julia2006Mollie2011

metallgem: Gärna, som lothan säger alltid kul o träffa er o nya kläder e ju inte fy skam

Idag har vi varit ute o gått, gick till Hasslarp. Rätt skönt o ta en lång promenad när vädret tillåter det.

Ha det gott!

• Julia2006Mollie2011

Hej tjejer!
    Kunde tyvärr ej komma idag.. Lillan var omöjlig inatt
    Sånt som händer

Junipingla: Hon e ju så sööt!

Ha det gott!

• Julia2006Mollie2011

hoppas ni får en trevlig fika, själv e jag upptagen, kansek vi ses där ute men jag har min syster från östersund här med sina två tjejer. Ha det gott!

• Julia2006Mollie2011

kikar förbi... Hoppas ni har det bra.

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!