• Tuzza

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Mahj: Grattis till en söt kille!

Hoppas ni alla haft en bra jul och nyår! Julen blev lite väl hektisk, vi for omkring alldeles för mkt..iaf enligt Viggo som visade ganska bestämt att han blev stressad. Nästa år gör vi inte om samma misstag.Även om han e äldre då så känns det som att julen ska handla om annat än att pressa in så många besök på så kort tid som möjligt.

Kan inte riktigt förstå att Viggo är ca 3.5 månad redan...Tiden bara springer iväg!!!

• Tuzza

Lyckliga snäckan: Måste hålla med övriga, prova sidoläge. Viggo sover bara på rygg i vagnen...På sidan somnar han gott och är lätt att få att somna om med napp å snutte så med!

Vi ska ha dop den 21:e januari. Beställde doptårtor idag! Krånglig som jag är skulle jag inte ha några de gjort innan..ska bli spännande att se hur de blir!

Vägde å mätte Viggo idag. Han väger 6780g och var 62.5 lång!

• Tuzza

Hade oxå gärna kommit..men ska tyvärr t BVC just vid den tiden..så jag får hänga på en annan gång! Viggo äter dåligt just nu..så jag vill gärna dit och väga honom. Har dop på söndagen med så det e fullt upp att planera. Men jag hoppas det blir fler träffar!

• Tuzza

Hej alla! Jag kan inte fika på onsdag heller, tyvärr. Har träff med föräldragruppen då. Ska dock se till att det inte blir onsdagar alltid framöver...

Jag har oxå en del kg att gå ner..Det mesta sitter på magen, som nästan var det enda som växte på mig under grav..Men det var visst lite mer än bebis där..hehe. Jag tittar längtande på mina Lee-jeans jag köpte precis innan jag blev gravid..Får fortfarande inte dem på mig..*suck*  HUR HUR HUR blir ma av med magen? *s*

Kram

• Tuzza

Hej på er!
    Har inte haft möjlighet att vara med på Väla än! Hade tänks komma i onsdags men satt på akuten med Viggo hela tisdagskvällen/natten så det blev inte mkt sömn! Nu var det ingen större fara med honom som tur var...men man vill ju hellre ta det säkra före det osäkra..och vi blev rekommenderade att komma in när vi ringde!

Nån som hört nåt från JohannaL förresten? Har inte sett henne här på länge!?

Har iaf börjat träna denna vecka..Var iväg på step i måndags..gud vad skönt att komma igång!

Kram på er

• Tuzza

Hej på er!

Jo Viggo e bra igen (men nu verkar det eventuellt som en förkylning är på väg..hoppas inte dock). Han e dock inne i en riktig kinkighetsperiod...hehe..Han låter mig veta att jag lever iaf..Förra veckan började han så smått sova hela natten men nu har han vänt helt om och inatt vaknade han typ en gång i halvtimmen..Suck! Jag kommer t Väla imorogn om jag får sova någorlunda inatt! 10.30 var det va? Café Crossiant!?

• Tuzza

Hej på er! Tack för igår, var kul att äntligen träffa er alla!

• Tuzza

Stoff och Stil har så snygga grejor! Ska beställa tyg t Viggos rum snart därifrån tänkte jag.

Har varit ute och traskat två långa rundor idag...Nu ska jag förstöra allt med att klämma i mig en semla. Sambon fick dem när han var sista kunden på Konsum nu ikväll..man kan ju inte bara kasta dem..hehe..........

Snäckan..Satte du henne i vagnen nu nyligen alltså? Har funderat på att Byta t sittdelen t Viggo med-han gör situps i vagnen numera...Vill inte alls ligga ner speciellt långa stunder om han inte sover.!

• Tuzza

Metallgem, jag har gjort en lumbal punktion för 10 år sedan...Var livrädd innan, helt i onödan visade det sig. Kände bara själva sticket sen nada. Har du fler frågor så svarar jag gärna!

Håller på att lära Viggo att somna utan napp..Han sover på natten utan mat nu..men vaknar istället ett X antal ggr av att ha tappat nappen. Är som en zombie av att springa upp stup i kvarten för att stoppa in den...

• Tuzza

Hej! Det är INTE lätt att ta bort nappen kan jag meddela...Fast inatt sov Viggo 20-6.45 och vaknade bara en gång och ville ha nappen..helt okej med mina mått mätt..hehe.

Snäckan: Nej ingen sittvagn än..Han har inte gjort fler tendenser till situps i vagnen..men vi får väl se..Jag tror inte att han kommer vara nöjd så värst mkt längre med att bara ligga ner. Han vill helst vara med på allt som händer!

Viggo älskar alla puréer vi ger honom..han äter allt: potatis och blomkål, palsternacka, broccoli, majs, morot...ja..han är inte kräsen iaf!

Kan tyvärr inte komma imorrn...Fyller TANT och ska göra lite annat. Som det ser ut är jag bortlovad nästa onsdag oxå..*suck* Lyckas då alltid pricka in just onsdagarna..tyvärr!

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!