Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
Lysande, metallgem. God fortsättning på det nya året alla nya och blivande Hbg-föräldrar!
Lysande, metallgem. God fortsättning på det nya året alla nya och blivande Hbg-föräldrar!
Vi valde också att inte döpa, eftersom vi har diskuterat oss fram till ståndpunkten att religion ska få vara hans eget, personliga val när han blir gammal nog att förstå vad det innebär. Säger som Junipingla att jag definitivt respekterar dem som väljer att döpa, bl a valde min syster och hennes man att döpa sina barn. Var och en väljer det som känns rätt för dem.
Vi hade istället ett barnvälkomnande, där hela släkten fick komma och träffa lillen. Min mamma broderade hns namn på släktens dopklänning, som han hade på sig i någon timme eller så vilket var viktigt för henne. Vi presenterade hans tre namn och varför vi hade valt just de namnen. Massor med fotografering, lite presentöppning och så mat/dryck förstås.
10:30 torsdag 18/1 är inbokat i kalendern
Funkar med onsdagar för mig också (iaf de flesta veckor). Var som ni andra också har sagt jätteskoj att träffas IRL och få ansikten på alla namnen (som jag ju inte kommer att komma ihåg)
Du är hjärtligt välkommen, Fighter! Ser fram emot att träffa dig och Tuva, ni kanske kan komma på en av våra (alldeles nyinstiftade) veckofikor på Väla Centrum. Det säger dig säkert ingenting alls just nu, men när du har flyttat hit kommer du snabbt att lära dig var det ligger. Det är "Det Stora Köpcentrumet(TM)" som ligger precis utanför eller i utkanten av (beror på hur man räknar) staden.
Idag gav vi L en riktig smakis för första gången. Det blev en tsk ur kusinens burk med morotspuré, som jag blandade med bröstmjölk till en rinnig konsistens. Han var väl inte överförtjust men svalde i alla fall hellre än han spottade ut det. Man riktigt såg hur han koncentrerade sig på smaken, jättesöt var han naturligtvis.
Metallgem: Jag har testat vv jag också, men klarade inte av den disciplinen jag heller. Och så tappar jag så snabbt motivationen tyvärr. Ska nu försöka mig på Friskvårdshusets kurs (om jag får besked på att det funkar samtidigt som man ammar), man kan hitta dem på www.friskvardshuset.com. Där jobbar de (om jag har förstått rätt) lite mer individanpassat och ännu mer med mental träning och motivation. Håller tummarna för att även jag lyckas bli av med alla överflödiga kilon.
Vi pratade ju lite om linser idag på fikan. De jag använder är Air Optix Night & Day, som jag beställer från Lensway. Ni kan kika på dem här:
www.lensway.se/dygnetruntlinser.jsp
Jag var hos optiker när jag provade ut mina linser, men det var för sex-sju år sedan. Sedan dess har jag bara beställt utan att kolla vidare med en optiker. Har väl känt det sista året eller så att jag kanske borde gå och kolla så att inte synen har ändrat sig för mycket.
BTW, använd helst mitt nickname när ni vill mig något. Jag värdesätter anonymiteten online eftersom jag har fler IRL-vänner som hänger här och jag inte alltid vill att alla ska veta allt om mig.
Jag beställde boken från www.adlibris.se/
Fighter: Skönt att det ordnade sig!
Jag gick ju en runda i blåsten igår, och det var rätt otäckt när jag rundade ett hörn. Vinden tog i från sidan och höll sånär på att välta vagnen. Tur att jag har kvar en del armstyrka från förr! Nåja, sköna bonuspoints blev det i alla fall. De kommer att behövas på lördag när jag ska träffa släkten och trugas på kakor, tårta och godis.
För dem av er som är intresserade/nyfikna kan jag nämna att jag precis har börjat blogga lite som ett stöd i min viktminskning. Ni kan läsa om både framgångar och fadäser på klj.blogg.se.
Ha det gott så syns vi hos antingen VV på måndag eller på Väla på onsdag.