Inlägg från: Louise k |Visa alla inlägg
  • Louise k

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Hej allihopa!! :)

ÄNTLIGEN har jag fått mig lite tid över till o surfa runder lite! Vardagen bara rinner iväg, känns som man aldrig hinner få något gjort med två små barn o en sjuk make.
    Agnes växer som bara den och har blivit värsta kelgrisen! Är bara nöjd om hon får ligga i någons famn eller bli buren under hennes "vakentid".. lite små jobbigt dock, middag får jag äta runt 21-22 på kvällen när alla tre somnat :/
    Wilma har tagit rollen som storasyster rätt bra, hon är jätte snäll mot Agnes och vill gärna vara med o hjälpa till så fort det är något med Agnes. Dock har hon blivit en riktig jävelunge här hemma och hittar på hyss och bus så fort jag vänder ryggen mot..
    Maken fick sin sista cellgiftsbehandling igår nere i lund, och på måndag blir det ny ct röntgen och i slutet av nästa vecka får vi veta prognosen, så snälla... håll tummarna för att det hjälpt!
    Vi har ju förresten flyttat oxå, från mariapark till raus vång, trivs jättebra här ute, har dock inte hunnit gå ut något o se mig omkring eftersom mannen inte mått/mår så bra.
    Men idag kommer svärmor hit, så då ska jag o barnen ta oss en promenad ner till råå hade jag tänkt mig... fint väder idag ju för en gångs skull!
    Jag har ju alltid varit i lund varje onsdag och därför missat fikorna på väla. Men nästa vecka är det ju inget så det lutar åt att jag kommer! Behöver komma ut o träffa lite folk känner jag!

• Louise k

oj... blev visst lite långt inägg :)

• Louise k

suck o stön!! jag kan inte komma imorrn!! *arg som ett bi e jag*
    såg sååååååååå fram emot att få träffa er imorrn!
    maken ska göra ct röntgen halv tolv :( skulle egentligen gjort den i måndags, men halsen var så sårig så det var omöjligt att dricka kontrasten..
    men jag hoppas verkligen att jag kan träffa er nästa vecka istället! :)
    jag ses gärna hemma hos någon, men tyvärr är det omöjligt här eftersom mannen är så infektionskänslig.

Tänkte höra om det är nån som har lust att ta en promenad nån dag? behöver bli av med mina gravkilo :)

• Louise k

gokväll allihopa :)

har precis pratat med läkaren i lund, och gissa vad.... så gott som alla metastaser i lungorna är borta!! *jihooo*
    problemet är nu levern, är ju något mysko där oxå.. på tisdag ska vi till lund o det ska göras en biopsi (heter det så??), alltså sticker in en nål o tar prover på det som finns i levern. Så nu hoppas vi bara att dom kan göra nått så det oxå försvinner!
    Men jisses vad lättad man blev! Han har alltså haft ENORMT många metastaser i lungorna, o nu är allt så gott som borta :)

Mamma kom förbi innan idag med en laxbakelse och lite varmrökt lax o en burk romsås till bara mig... det ska jag avnjuta till lets dance :)

kan säga att jag tycker inte alls om detta vädret!! Har dessutom sommardäck på bilen...(ja jag vet, har helt enkelt inte hunnit byta) så ska jag ta mig någonstans så får jag antingen låna bil eller ta bussen!

Någon som känner för att ta en promenad eller nått på måndag?? Gärna efter 12, händer så mycket här på förmiddagarna!

Ha en skön fredags kväll! :)

Åse: SNYGG jacka du fyndat till Juni :) Me like!! Wilma o Agnes kusin har en likadan och den är sååååå himla fin!

• Louise k

Åse - ha, ja jag kommer ihåg när vi var ute o gick i skogen när det var värsta snöhögarna överallt! Vi fick dra o släpa barnvagnarna...puh... tur man hade douglas då :) Men det var härliga runder i pålsjö!

Lothan: vad trevligt! i så fall kan jag ju kanske komma in till dig o ta en prommis där!

fy vad det snöar nu igen!! :( ska strax köra in till elgiganten o hämta hem vår nya tv, ska bli sååå skönt med en tv på bottenplan!

tack alla för alla gratulationer!! :)

• Louise k

här var det många sjuklingar ja... :(

satt igår på barnakuten med lilla agnes, hon var förstoppad och har feber, hosta o är förkyld, samt matvägrar...

o inatt vaknade jag av att wilma skrek som en tok, hon hade ont i öronen... åkte med henne till vårdcentralen idag, och visst har hon fått öroninflammation... SUCK

dessa sjukdomar..

• Louise k

Lothan: jo visst är det mina busfrön som är i tidningen :)

ÄNTLIGEN är Agnes bättre och efter lunchen så tänkte jag ta en promenad ner till råå och inrätta lite ärenden!

Ha en trevlig torsdag :)

• Louise k

uppsala: den kakan är SÅÅÅÅ god! Gjorde den för inte så längesen, den kan jag varmt rekommendera :)
    Men kanske inget för er som är med i vv... :)
    för många points kanske :)

• Louise k

jag lever! :)

det har dragit in en trötthetsvåg över mig o mitt hem känns det som! Jag är supertrött konstant hela tiden!

ska ut nu i eftermiddag o kolla barnvagn med handbroms. mannen har domningar i fötterna från cytostatikan, och har rätt så svårt för att gå, så han har fått en rullator, men han tycker det är jätte pinsamt att gå med den..

så vi ska köra till babyland/babyproffsen o se vad dom har för något o om han kan köra en sån istället.

någon av er som har en barnvagn med handbroms??? några för/nackdelar??

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!