Inlägg från: Fru Söderlund |Visa alla inlägg
  • Fru Söderlund

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

PcoBella: Hoppas barnen blir bättre snart, inte kul alls att behöva sitta på barnakuten. Kebabtallrik lät mumsigt!!!!!!!!!!!

Hur många points kan en bit av den goda kakan tänkas vara?

Nu ska jag snart kolla färdigt på Greys´s... Var på 6 månaders kontroll med Williot idag, gick super bra. Kul!

Sov gott, kramar

• Fru Söderlund

Här är en till som har en liten som inte sover som han ska... Har varit uppe ungefär en gång i timmen inatt med W, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz känner mig mer död än levande.

Men det är iaf fint väder idagSkrattande. Hoppas att thooolen tittar fram också, så kanske det blir en premiär tur i sittvagen idag. Skulle blivit det igår em, men sambon höll på att bli tokig på punkteringen på ena däcket. Han lyckades tom att göra hål på den nya slangen vi köpt... Så då fick vi åka till W´s morfar, så nu är däcket helt igen. Andra punkteringen på 2 v.

Vårt bredband fungerar ju nu, sen i förrgår, men hem tfn fungerar fortf inte, grrrrrr det blir ju inte billigt när man måste göra alla samtal från mobilen. Bu har jag klagat färdigtFlört.

metallgem: Har ni bestämt ngn tid för i morgon? W verkar mkt piggare, så om det håller i dig så kommer vi GÄRNA!!!!!

• Fru Söderlund

Hi hi MaHj o Juni: Vissa dagar är bara allt för mkt! Ibland undrar man vad f_n vissa människor är så glada för, och känner när hornen växer fram i pannan. Men såna dagar måste man få ha, när man bara får %#%&&")(&&", ni fattar vad jag menar va? Flört. Jag är också konstant sugen på ngt, igår stod jag och trånade efter en choklad tårts bit när vi var o åt lunch...stod nästan o saglade.. Mmmmmm är så sugen på en god bakelse!

• Fru Söderlund

metallgem: Vi kommer ocksåSkrattande, W har bara lite "vissel näsa". Och så har jag bett K köra hem och gå ut med Diesel. Så slipper jag stressa hem, skönt!

Idag har jag W o Diesel varit ute på 2 långa promenader, sååå underbart när  tittade fram. Var hos ett äldre par vi bodde grannar med innan, o Britts bullar innehåller ju inte direkt lätta. Så jag tänkte att om jag skulle få äta mer idag, så var det bara att röra på fläsketFlört. O sen så är det ju väldigt skönt också! Jag älskar våren o sommaren!!!!

Idag invigde vi sittvagnen dagen till ära, W är ju 6 månader idagGlad, stora killen!

Ses i morgon tjejer, kul, känns som om det är en evighet sen sist!

Puss o kram från oss

• Fru Söderlund

"Godmorgon världen, vilken underbar dag".. Det stämmer verkligen idag, sååå härligt. Sen att prinsen valde att starta sin dag kl 6 är ju en annan historia, men så fort man såg det fina vädret så blev man pigg igenSkrattande.

Hoppas era små sovit bättre inatt, det har inte W gjort, men jag hoppas att det bara är en period han är inne i..

Ses om några timmar vi som ska till metallgem, ni andra ha en toppen dag! Kram

• Fru Söderlund

metallgem: TACK för idag, en super trevlig dag i goda vänners lag, hi hi rimmade bra. Toppen verkligen, skönt att komma ut lite, och snacka lite..

Juni: Ska in o kolla på bilderna nu..

agda: Den toppen har hängt med i 3 säsonger nu, men tack! Jag hade den tom i v 42 m W i magenSkrattande.

Vilka goa´syskon ni har till J, O Och KGlad!!!

Nu ska snart hela familjen ut på lång promenad, K är hemma tidigt idag, skönt! Kramar

• Fru Söderlund

uppsala: Vad fina bilderna blev! Goá ungarSkrattande, och mammor förstås!

Nu har jag klämt i mig alla points, + dom jag gick till mig på em..., mår illa nu! Ja, jag får ju skylla mig själv, så är det när man är "ha galen".

Provade att ge W välling ikväll bara för att prova. Dagarna springer ju iväg, så snart är det den 19 maj o dags att lämna prinsen borta över natten för första gångenGråter och då kan jag ju inte amma honom. Men det ska bli super mysigt att gå på bröllop iofs! Han gillade inte vällingen, men det är bara att prova fler ggr.

Nu ska jag snart gå o lägga mig, sov så gott! Ska lägga in bilderna jag tog på godingarna när jag lagt in dom i datan.

• Fru Söderlund

Godmorgon tjejer!

Våra dagar verkar numera börja exakt kl 06.15 då är W glad som en speleman.. Så när kl var 06.55 gick jag, W och Diesel ut och gick i 70 min, gick till Fenix konditori på Jönköpingsgatan och köpte bröd. Håller med uppsala: det var VÄLDIGT blåsigt i ruggigt på vägen dit, men hem var det super skönt! Känns så bra att ha startat dagen med en lång promenadSkrattande. Köpte en varsin kardemumma snurra vi ska ha till nästa kopp kaffe, mums!

Ikväll är det ju tänkt att vi ska premiär grilla så jag hoppas att det inte regnar...

agda: Krya på dig gumman, hoppas du blir piggare snart! Det hjälper inte att dricka en kopp kamomill the innan du lägger dig? Min pappa har samma sömn bekymmer och tar valerina tror jag det heter, som finns recept fritt på apoteket, funkar på honom iaf.

• Fru Söderlund

Bella: Din stackare, hoppas det går över fort!!

Lyckliga: Mysigt med en dag hos mamma, hoppas håret blir bra!

Fighter: Skönt för erSkrattande.

Nu är K iväg och handlar, så ikväll blir det grilla av, mumsSkrattandeGlad

• Fru Söderlund

agda: Hoppas du får lite sömn inatt, tänker på dig!

Ikväll grillade vi entrecote med klyft potatis mm... Första gången på snart 3 v jag ätit mer än jag borde.. Men gott var det iaf.

Sov gott, kramar

• Fru Söderlund

Godmorgon!

Tuzza: Vi har precis samma "problem"; W är vaken jätte ofta varje natt.. Är helt slut, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Så jag vill också gärna ha tips, någon????

agda: Hoppas du sovit inatt.

uppsala: Hoppas ni kommer på ngt kul att göra med A idag.

Juni: Hoppas det smakar..

Nu får jag sluta skriva, K knackade i väggen o sa att jag inte får knappra så hårt, stör honom tydligen.. hi hi, inte lätt när man är trött.

Kramar

• Fru Söderlund

Tuzza: Nej, han brukar inte vakna av att han tappar nappen, det brukar han inte reagera på... Innan vaknade han ca 1, högst 2 ggr på 12-13 timmar.. Men nu är det minst 3-4 ggr varje natt, zzzzz hoppas att han sover bättre snart igen! Förut sov vi till 9-10.30tiden varje morgon, nu vaknar han ca 06.15 Men man ska inte klaga, han sover ungefär 10 timmar sammanlagt varje natt.

metallgem: Hoppas din rygg blir bättre snart!!

K är magsjuk, så jag har en stor o en liten bebis att ta hand om.. Hoppas att vi andra klarat oss!

• Fru Söderlund

VV tjejer: Lycka till i morgon *pepp pepp*! Skulle också vilja veta om den här v gett resultat, hoppas jag får en våg el ett medlemsskap när jag fyller..

Tuzza: Ja, det är väl såFlört.

Sov gott, kram

• Fru Söderlund

Fika hos Carenya:
    Junipingla
    MaHj
    metallgem
    lothan

Idag har jag o W varit hos mormor i Ängelholm, hon kom hem från Thailand i morse. Har varit där i 3,5 vecja, inte alls avundsjuk! Var mysigt att träffa dom igen..

Tycker att jag har rutiner på kvällen, men det här med att somna i egen säng...hm..det har vi inte rutin på. Får väl ta itu med det, men han somnar ju nio ggr av tio vid bröstet. Ja, vi får väl prova oss fram.

• Fru Söderlund

W somnar varje kväll mellan 19.30-20 tiden, men hos mig. Det är väl där problemet ligger, får väl prova ikväll igen att lägga honom i hans säng innan han somnar..

• Fru Söderlund

Idag har jag en riktig sån  em, känner mig inte alls i form.. Och till råga på allt så är jag SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sugen på en kebab el kebab pizza, mmmmmmmmmmm, men K står och lagar kyckling till oss nu. Har känt mig rastlös hela dagen, fast jag varit ute på 3 promenader idag. Kanske är tant röd som tänkt göra ett besök, känns som om jag har PMS, stackars K! Det är ju han som får det goda humöret, not! Mot W är jag iaf go´och gla´, tur är väl det.

Så nu har jag klagat färdigt *ler*, känns så mkt bättreSkrattande.

Tur att jag har er! Längtar tills på onsdag.

• Fru Söderlund

Jag håller också med!!! Fick iaf W att somna om i sin säng nu ikväll.. Han somnade redan efter 19, var super trött efter att han badat i baljan o blött ner hela badrummetSkrattande. Härliga unge, han plaskade så mkt så att han gav sig själv en kallsup.. Har gått med hans hund Bussi mellan brösten hela em, brukar lägga den hos honom när han ska sova, han har ingen "snutte", men den kanske kan bli det.. Om inte annat så lär den lukta mamma iaf.

• Fru Söderlund

agda: Kul!!! Längesen nu, skönt att M är bättreSkrattande

• Fru Söderlund

Pco Bella: Klart du får, bara roligt!!

Måste bara berätta: När jag började räkna points för ca 4 v sen så stod vågen på 66,4 kg ca. Idag stod den på 62,3 kg SkrattandeGladFundersamRäcka ut tunganCool. YES!!!!!

Så idag firade jag med en choklad tårts bit jag suktat efter från i fredags.. Från café Alexandra, mums! Hade 3 sparade från igår. Tjoho, vilken underbar dag, solen skiner, kan det bli bättre?

Många kramar från oss! Längtar tills i morgon!

Juni el Carenya: Var ska man parkera? Är inte så hej på att fick parkera..

• Fru Söderlund

Puffar på lyckliga snäckans fråga...

Vit choklad bar lät såååååååååååååå gott, älskar vit choklad!

Juni: Vill också ha en sån jacka till W, super fina!

Williot finns inte med i deras namn bas...så det betyder nog  inget.

Fick en Molo dräkt till W i 6 månaders present av min väninna idag, jätte jätte finSkrattande

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!