Inlägg från: uppsala |Visa alla inlägg
  • uppsala

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

juni: det funkade att dra över en bild från ett explorerfönster till detta! Tack för tipset, har bara provat från alla olika bildprogram samt utforskaren innan o då har bilden som sagt bara öppnats i hela browsern. tack vännen! 

• uppsala

Grattis PcoBella!

Metallgem: urläckra!

Junipingla: Vad bra att kolla upp det! Låter läskigt med Michelle, jag skulle blivit riktigt riktigt rädd. Det är jobbigt att vara på sjukhus med barn men så tryggt!

Här hade vi en underbar morgon...A fick psykbryt för att han inte fick ha 2 par kalsonger på sig -jag vet, han kunde fått ha det, han hade det här hemma igår men, det blir så varmt o nu hade jag ju redan sagt nej o allt det där...stora sirenen på länge o på morgonen är ens tålamod sådär - helst efter en natt där man sovit sådär då lilla grisen legat o trynat i spjälsängen o fick nässugas kl 04 (skriiik).

Jag ringde förresten vv igår i klagade lite. "de letade m ljus o lykta efter en kassör o vad ska jag göra, vi har ju ingen att sätta in o bla bla etc" Jag ´sade att det säkert fanns många mammalediga/arbetslösa som kunde tänka sig att tex ta betalt där ett par h i veckan. Hon bad MIG att kolla om det var så..jag föreslog att Sabina själv skulle fråga eftersom hon jobbar där o står framme vid tavlan varje gång o pratar ändå..Tantens förslag var att ngn skulle hjälpa till att samla in kort (?) o få halva avgiften betald medan jag tyckte de kunde betala ngn för att hjälpa till några timmar i veckan men det blev ju sååå jobbigt med anställningsavtal etc.. Jag tyckte att det inte riktigt var mitt problem att lösa o menade att de inte kan ta så mkt betalt när det är som det är nu. Allting slutade med att jag fick denna vecka gratis och att hon åter uppmande MIG att leta efter ngn som ville hjälpa till Lustig tant.

Inget besök som planerat idag, de var sjuka. Nu har vi avbokat typ 8 ggr..hennes bebis hinner bli stor innan jag får träffa den. Men, ganska skönt ändå, ska tvätta o städa o handla o promenera.

• uppsala

stackars juniloppa! Då blir det iaf säkert bra snart! Puss till henne fr mig o Klara.

• uppsala

Agda: Hoppas Moa blir gladare snart! Ge lite alvis (axels ord för alvedon) annars kanske. Hoppas ni slipper exsem, bra att de säger till ändå innan det blivit ngt.

MaHj: wow!!! Vispgrädde!

Lothan: kul m tanden!! Dags för tandborste snart då. Dålig andramamma som man är tog det typ 3 veckor innan jag började borsta Klaras tänder, hon kändes ju så liten jämfört då man började borsta på Axels första tand...nu gör jag det iaf...

Får massor gjort idag men eg kanske man borde lägga sig o sova en stund. T kommer ej hem förrän sent ikväll. Känns alltid halvjobbigt med ensamkväll o 2 nattningar tycker jag..ha, min syster var ensam m 2 jättemkt, hennes sambo jobade utomlands i 8 mån...så, man känner sig fånig som ens tänker tanken för en kväl..men, hon var ju van och, jag e nog lite mer ego som mammaledig - man vill göra ganska mkt för sin egen skull som välafika o öf etc etc o då hon var hemma fick man inte ha syskon på dagis ens...hjälp! Man e ju mammaledig för att ta hand om banen o inte sig själv brukar jag tänka då man är lite ego o tycker det e trist att vara hemma med sjuka barn.

• uppsala

Lthan o metallgem: krya på er! Kommer sakna er. Men som sagt, ni pratar ju inte så mkt ngn av er så det kommer kanske inte att märkas

• uppsala

Lothan: stackars W! hoppas han blir bättre snart! Var kakan god? PcoBella: vilken söt bild!!

• uppsala

Lyckliga: vad härligt! Du ska se att du slipper gå på krogen med majkis hängande vid bröstet

Lothan: vad skönt! För både dig o W!

MaHj:  åååh vad det lät gott! Verkar som om det får bli dika hemma hos dig snart

Metallgem: vad kul, jag är jättesugen på att gå dit, kanske efter öppnis på fredag.

Agda: vi ses snart på sången!

Fighter: hoppas det löser sig m vagnen.

Junip: Heja Juni!! Jag tror jag väntar ett tag till med minip. alltså....Du är så fin ändå och, det försvinner snart!!

• uppsala

Vi ska nog till ÖF! Hoppas ni kommer dit!

Lycka till m dopförberedelserna. Metallgem: du kan väl visa ngt kort fr dopet sen? VI vill ju se dig i din sponsrade outfit samt Adela i klänning!

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!