• Tuzza

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

LouiseK håller verkligen tummarna!

metallgem, inget kul med huvudvärk..men själva provet var ingen fara va? Krya på dig, hoppas huvudvärken lägger sig snart!

Jag blir så SUR, kan inte komma på onsdag heller...har bokat mig på annat då IGEN...suck! Men kanske nästa då..

Trevlig helg på er allihopa!
    *kram*

• Tuzza

Näää..inte jag inte..*s*  Jag kör med viktklubb.se..Men det har gått så dåligt nu i två veckor så jag startade om programmet idag..Hahaha! Vilken karaktär man har va!? ;-?

Är det någon som vill byta barn på natten? Viggo e helt omöjlig just nu!!! Vaknar en miljon ggr/natt känns det som..(nåja..kanske en smärra överdrift..men, men..)Känner mig mer död än levande idag iaf!

På tal om snygga kläder...hehe..Jag hade en grym outfit som jag hade när jag GICK UT...Ve och fasa! Var nog åt det korallröda hållet: pants, ribbade, stickad lite längre tröja i samma färg med an massa hål i...Under det hade jag en grå polotröja...Och som kronan på verket: grå USA-strumpor och...SEGLARSKOR!!! Hallå!!??? Att ma ens blev insläppt..hehe.

Metallgem: Mår du bättre nu?

• Tuzza

Hej på er!

Hur har ni det i ovädret? Snöar det i stan med??? I Kågeröd är det värsta snäovädret känns det som. Försökte mig på att gå en sväng med Viggo innan..Måste ha gett bra motion för det var ett tungt arbete att dra vagnen genom snön!

Nästa onsdag tänker jag oxå dyka upp!

Ha det!

• Tuzza

Jag har pulsat mig igenom en meter snö för att komma t Konsum...var tvungen att handla lite smått krafs. Måste ha förbränt en hel del kalorier på släpande av vagnen.  Kågeröd e nog hålan som gud glömde..iaf när det gäller snöskottning.

lothan: Viggo sover oxå som en kratta just nu och har gjort några veckor. Verkar dock vara vanligt när de är runt 5 månader...Hoppas det går över snart så man känner sig lite mer levande än död för omväxlings skull...

• Tuzza

Kikar in och önskar er alla en trevlig helg! Nu ska jag äntligen klippa å färga håret på söndag, längtar!

• Tuzza

Hej..kan man få ett tips av alla er VV-tjejer: HUR gör ni för att stå emot all FIKA!!?? Tycker det e fika var man än e...öppna fsk, hos kompisar, föräldraträffar osv...Nån som har nåt nyttorecept!?

Ångrar lite att jag börjat med aftonbladets viktklubb..Hade nog oxå behövt iv'äg på möten och träffa andra för att peppat mig...men, men...Sen undrar jag om nån av er vet ung hur många kcal man bör äta/dag för att gå ner i vikt i lagom takt..!?

Hoppas allt e bra med er alla..Har inte kommit iväg t Väla fler ggr tyvärr...Fullt upp hela tiden känns det som!

• Tuzza

Ja..får se om jag aknske byter till vv snart...Händer inte så värst mkt på vågen här inte. Ändå tränar jag step 2 ggr/vecka och e ute och går som regel minst en timme /dag. Borde det inte ge nån form av resultat!?!? Agda och lothan: tack för era svar.

Lothan: har han varit gnälligare än vanligt nu med tanden eller har du märkt på nåt annat sätt!? (ja förutom att du ser den då..hehe)

Ser att det e många fler än jag som gillar me&I's kläder. Ska snart på party..shoppa, shoppa..

• Tuzza

BTW, kommer imorrn om inte Vs snörvel övergår till mer förkylning...Hade ju kunnat vara skoj att vara med som omväxling...

• Tuzza

Viggo e krasslig..dessutom har han vaknat en himla massa gånger inatt, sover jätteoroligt. Därför dök jag inte upp.

• Tuzza

agda06: Gud vad jag känner igen mig i dina sömnproblem...Jag har varit och är likadan i perioder. Värst var det faktiskt hösten innan V blev tillverkad. Nu när han är inne i en period med strul med sömnen (vaknar allt mellan 1-10 ggr/natt just nu..jippi) är det samma visa igen. Det hjälper inte ens om jag lägger mig i ett annat rum så jag inte hör honom alls-kan inte sova ändå! Det finns ett örtte som man kan dricka, tror det heter kvällste eller nåt i den stilen. Jag har köpt det på Maxi...Värt att prova iaf, fungerade (kanske!) nån gång för mig...Valerina fungerade oxå vid nåt tillfälle. Hoppas det blir bättre snart..man tenderar att bli smått knäpp av att inte få sova!

Nån annan som har förslag på vad man gör åt en son som inte vill sova om nätterna??? Eller sova gör han..men han vaknar stup i kvarten av att ha tappat nappen eller nåt annat. Somnar oftast om på fem röda men man ligger ju på helspänn jämt...

• Tuzza

lothan: Tappar W oxå nappen eller? Jag tror att de är därför V ofta vaknar..han kan inte hitta den och stoppa in den själv än. Annars sover han ca 19-7-7.30 med ett uppehåll för mat tidig morgon vid 5-6 så han sover ju många timmar. Vaknar han innan vi lägger oss blir natten i regel jobbig med många uppvaknanden hela natten lång men sover han ett par timmar i sträck först vaknar oftast bara en eller två ggr innan han äter..Känns ju som lyx numera...

Hur mkt sover era små om dagen? V har dragit ner sina timmar rejält sista tiden...från kanske 4-5 timmar/dag utspritt på tre pass till 2 max 3 timmar/dag på lika många sovpass.

• Tuzza

lothan: vi får sova när de är i tonåren...

• Tuzza

Verkar som alla bebisar här prenumererar på nattstrul just nu! Härom natten vaknade han EN gång innan han åt...för att natten efter vakna en gång i halvtimmen...*gäsp* Säger bara en sak: Det e TUR att man inte vet innan hur länge det ska vara såhär...För oss har det hållt på i två 2 månader snart...Det börjar kännas kan jag meddela.

• Tuzza

V somnar alltid själv i sin säng varje kväll kl 19..Problemet är inte att få honom att somna själv, det gör han numera...problemet e att han vaknar massa ggr varje natt...hehe. Men det är väl så...somnar han med nappen och sen vaknar utan den så måste han väl ha den för att somna om kan jag tro. Faktiskt så har han dock somnat om ett par ggr de sista nätterna utan att vi har behövt gå upp..så det e väl bara att hoppas att det går på rätt håll...

• Tuzza

Jag har fått influensa...BLÄ! Jag som skulle träna imorgon igen..jaja..det får väl vänta då. Jag vill bli frisk t helgen..Ska ut med jobb, ska bli såå roligt att träffa kollegorna!

Viggo har lärt sig sitta själv nu...Tog knappt en vecka och nu sitter han ganska stadigt ganska länge...Trodde det skulle ta ett par veckor..men icke! Härligt! Han är dock inne i 26veckors-språnget just nu och är gnälligare än vanligt. han har ju humör och är rastlös i vanliga fall..så ni kan tänka er hur det är nu..hehe!

Jag e gärna med och fikar framöver igen om jag får. Men det har varit så mkt nu så jag har inte hunnit helt enkelt.

Viggo: En latiniserad form av det fornnordiska namnet Vig som betyder 'strid'

• Tuzza

Woohaaaaaaaa! Jag har gått ner 2.5 kg på 2 veckor! Känns ju hur gott som helst..! Det måste vara allt mitt promenerande plus att jag vant mig vid att sluta äta näär jag e mätt istället för att alltid ta den där extra portionen. Känns gott. Nu ska man bara se till att bli frisk oxå.

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!