Oj då, verkar ha varit stora BVC-dagen idag. Vi också nämligen. L var nu 7650 g till sina 65 cm. Min lilla tjockis har börjat smalna av, ser den s k amningspuckeln tydligt på hans kurva nu. Frågade BVC-sköterskan om det var något problem (blir ju lite orolig eftersom jag inte vill att min viktminskning ska påverka honom), men hon sa att allt såg normalt ut. Det är bara hans ökade aktivitetsnivå (jotack, den har vi märkt) som påverkar, och fortsätter vi bara med att successivt ge honom mer riktig mat så ska allt gå bra.
Han fick sin andra spruta med vaccin idag. Började inte gråta eller kinka överhuvudtaget. Visade knappt med en min att det hade stuckit till. Han är så tapper! Nu är han lite kinkig däremot, och sover mer än vanligt. Det var likadant efter förra sprutan.
Junipingla: Hu, vad läskigt med M. Hoppas att allt blir bra med J.
Fighter: Inga problem med lite hosta. Ser fram emot att träffa dig imorgon igen.
Uppsala: De är för "lustiga" på VV. Man blir nästan lite arg, ju. Vill de inte ha kvar sina kunder???
Metallgem: Jag såg på texttv idag att det man ska utbilda sig till är fritidspedagog, förskollärare eller receptarie. Nåt som lockar?