Inlägg från: Carenya |Visa alla inlägg
  • Carenya

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Mitt nick skapade jag när jag höll på att spela Baldur's Gate och skulle hitta på ett namn till min karaktär (huvudperson) där. Sen har det liksom hängt med i olika sammanhang där jag har behövt eller velat vara anonym.

• Carenya

Vad fina ni är på era bilder. Missade tyvärr metallgems bilder

Agda: Japp vi har också fått papper därifrån. Köplats 81!!!! Får väl se om det blir något simmat överhuvudtaget. Anmälningsrutinen verkar minst sagt bökig.

Vi ska snacka ihop oss om vilken tid vi ska hoppas på med T's bror och hans sambo som har en dotter på 6 månader. Hade tänkt försöka gå samtidigt med dem.

Så tjejer, nu ligger det ett par bilder på oss också i mitt galleri. De tas bort imorgon.

• Carenya

Jag är här! Har haft lite fullt upp så därför har jag inte hunnit logga in på ett tag. Både Junipingla och jag kommer imorgon, så vi ses då.

Fick babysimtid på fredagar kl 16:00

• Carenya

Junipingla: Det är helt OK. Jag måste också dra lite tidigare för att förbereda, brygga kaffe och sådär. Och så handla en liten paket mjölk för oss som vill ha sånt i kaffet.

• Carenya

Louise k: Håller alla tummar jag kan. Hoppas verkligen att du kan komma på onsdag. Har för mig att även Fighter skulle dyka upp för första gången då

Metallgem: Det är samma babysimtid som vi. Skoj, då kommer jag ju att känna halva gruppen redan känns det som. Det blir du, jag, Agda06 och min svåger & svägerska och så kanske några till. Ser fram emot att det drar igång. L har ju precis kommit på att man kan plaska med benen när vi badar i badkaret, så det ska bli skoj att se vad han tycker om en större bassäng.

• Carenya

Frittsan: Bjuv är definitivt Hbg-området, så du är väldigt välkommen.

Tack för en trevlig fika idag, och det var verkligen jätteskoj att träffa dig, Fighter!! Hoppas få se dig ofta på fikorna när ni har flyttat ner.

• Carenya

Metallgem: Det hade varit jätteskoj att komma hem till er, men tyvärr måste jag ägna all ledig tid (=då L sover) resten av arbetsveckan till att röja och städa här hemma. Ska ha hem arbetskompisarna med sina barn i varierande ålder, så vi få tyvärr göra oss av med våra dammelefanter nu. Himla trist, de började ju snart vara så stora att de skulle kunna gå att dressera

Garage/carport i byggsats kommer vi nog att köpa härifrån: www.bjorklidens.se/ Säljaren på vårt husföretag har köpt sitt därifrån och är mycket nöjd, både med byggnaden och med bemötandet från företaget. Han tippar på 20-30 kkr för en snickare att bygga ihop det när det väl är levererat.

Ni kan tro att det var en spännande upplevelse att ta sig ner till Löddeköpinge och tillbaka idag. Det var länge sedan jag kunde använda tvåans växel på motorvägen!

• Carenya

Och så en VV-sak till: Från och med nästa vecka är det kl 09:30, med inv'gning från kl 09:00.

• Carenya

Jisses tjejer, vad ni skriver. Jag hinner ju knappt med att läsa ens

Sen har ju L varit lite extra gnällig under eftermiddagen och totalvägrat allt som innebär att han inte sitter i famnen hos någon av oss. Så t ex babygymmet som brukar vara hur skoj som helst orsakar idag stora gråtattacker. Go figure!?

• Carenya

Halloj tjejer. Jag går gärna till stadsbiblioteket och fikar, har inte varit där sedan jag var gravid.

L älskade babysimmet, precis som agda06:s M. Sen sov han i två timmar i sträck, så det var väl lite tröttande för honom också gissar jag. Trist att ni inte kunde komma, metallgem. Jag saknade er! Min svåger & svägerska kunde inte heller vara med eftersom deras dotter blivit förkyld.

På tal om kläder så var jag på en second hand-marknad igår. Superfina kläder för mellan 5 och 20 kr plagget. OK, ett par lite dyrare (30 kr resp 80 kr) slank också med. Men i runda slängar 700 kr gav mig två ICA-kassar fulla med prima kläder till L! Och nu håller på att tvätta alltihop, känns lite bättre så tycker jag. Bl a fyndade jag hans första par gympadojor (stl 22) för en femma, och de ser knappt använda ut.

Junipingla: Ser SÅ fram emot att se våra små gullungar i me&I-kläderna.

• Carenya

Oj då, verkar ha varit stora BVC-dagen idag. Vi också nämligen. L var nu 7650 g till sina 65 cm. Min lilla tjockis har börjat smalna av, ser den s k amningspuckeln tydligt på hans kurva nu. Frågade BVC-sköterskan om det var något problem (blir ju lite orolig eftersom jag inte vill att min viktminskning ska påverka honom), men hon sa att allt såg normalt ut. Det är bara hans ökade aktivitetsnivå (jotack, den har vi märkt) som påverkar, och fortsätter vi bara med att successivt ge honom mer riktig mat så ska allt gå bra.

Han fick sin andra spruta med vaccin idag. Började inte gråta eller kinka överhuvudtaget. Visade knappt med en min att det hade stuckit till. Han är så tapper! Nu är han lite kinkig däremot, och sover mer än vanligt. Det var likadant efter förra sprutan.

Junipingla: Hu, vad läskigt med M. Hoppas att allt blir bra med J.

Fighter: Inga problem med lite hosta. Ser fram emot att träffa dig imorgon igen.

Uppsala: De är för "lustiga" på VV. Man blir nästan lite arg, ju. Vill de inte ha kvar sina kunder???

Metallgem: Jag såg på texttv idag att det man ska utbilda sig till är fritidspedagog, förskollärare eller receptarie. Nåt som lockar?

• Carenya

När L var 2,5 månader fick han feber med toppar på över 40 grader. Sjukvårdsrådgivning och barnakuten kontaktades naturligtvis, och vi fick rådet att tratta i honom Alvedon och komma tillbaka till sjukhuset två dygn senare om det inte hade gett med sig. Då snackar vi alltså maxdos flytande Alvedon för hans vikt i fyra-fem dygn i sträck. Och gudskelov för det. De två-tre timmarna närmast efter en påfyllning av paracetamolen var han nästan sig själv och kunde äta och leka lite som han brukade och det var jätteskönt att veta att han fick i sig mat som han skulle i alla fall.

Så, metallgem, om jag var du skulle jag ringa sjukvårdsupplysningen igen eller åka in till barnakuten och höra vad de säger. Jag tycker att det låter helt uppåt väggarna att låta A vara sämre än hon behöver vara. Och man lider ju själv också av att se dem så dåliga.

Uppsala: Jag håller med dig om vv. Det känns lite grand som om jag är en viktväktarkatolik på väg till min första bikt-invägning på länge: "Förlåt mig, konsulenten, ty jag har syndat. Det är två veckor sedan min senaste invägning..."

• Carenya

Halloj tjejer.

Håller med Junipingla, det är attans vad ni hinner skriva! Jag hinner ju knappt läsa ju

Nästa vecka ses vi alltså hemma hos mig, kl 10:30 på onsdag 21/3. Är det någon som behöver adress eller vägbeskrivning så skicka ett meddelande till min inbox.

Därefter ser det ut som följer:

28/3 hos Uppsala
    4/4 hos MaHj
    11/4 hos Lyckliga snäckan

Träffar längre fram kan vi väl bestämma om lite senare? Det kan ju vara svårt att veta nu om man kan ha femtitolv mammor med barn på besök i slutet av maj

Och tänk på stackars mig som inte kommer att kunna vara med på fikorna sä länge till. *buhu* Jag kommer att sitta på jobbet och vara avundsjuk, det är ju ett som är säkert.

• Carenya

Jag kommer inte imorgon, men ha det så kul allihop! Känner att det bli lite mycket eftersom vi har babysimmet också på fredagarna...

• Carenya

Agda: Vi säger till på babysimmet att ni inte kommer. Hoppas att M blir bättre till nästa vecka!

• Carenya

Ikväll somnade L kl 20, han som annars ALDRIG sluter de små blå före kl 22. Han sover fortfarande, så jag undrar hur natten blir. Sover han sig igenom hela natten (ovanligt för honom, minst sagt) eller kommer han att vakna kl 04 och tycka att det är färdigsovet då? Spännande...

Metallgem: Krya på dig!

• Carenya

Agda: Jag är helt förundrad! L sov fram till kl 08 imorse, men avbrott för matningar vid midnatt och 06:30. Kändes jättekonstigt när jag vaknade, kom inte riktigt ihåg att det var så här det kändes att vara nästan utsövd

ALLA: Jag skulle gärna vilja att ni som tänkte dyka upp hemma hos mig på onsdag för våran fika skriver upp er på en lista, senast tisdag lunch så att jag vet hur mycket grejer jag ska köpa. Hade tänkt bjuda på frallor med kaffe/te. De som jag hittills vet ska komma är:

Junipingla
    MaHj
    metallgem (om du nu har hunnit bli frisk så att du orkar iväg)

• Carenya

Uppsala: Självklart stryker jag dig från datumlistan. Det finns säkert någon annan som kan hoppa in nästa onsdag.

Datumlistan som den ser ut nu:

28/3 hos ???????
    4/4 hos MaHj
    11/4 hos Lyckliga snäckan

• Carenya

Agda: Självklart fixar jag tillräckligt med fika så att du kan komma om M blir tillräckligt frisk!

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!