Inlägg från: Fighter |Visa alla inlägg
  • Fighter

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Vi ska gå på filborna, börjar 22 maj, dom hade en som börjar v 9 oxå men då har vi inte hunnit flytta ner ju.
    Hon som vi talade med sa att det var bra om dom var lite äldre, dom tyckte det var roligare då.

Blev faktiskt förvånad över hur lätt det var att få plats.

• Fighter

Tuva somnar oftast med napp, när hon somnat ordentligt så trillar den oftast ur, inget hon bryr sig om utan hon sover vidare. Skönt!

• Fighter

Nää, nu måste vi faktiskt ha medlidande. Ska ju flytta ner hästarna på måndag och vi har MASSOR att packa och förbereda.
    Självklart har både jag och lillan 39 graders feber. Tuvas lilla lilla kropp så himla sjuk, tycker så synd om henne att hennes hemska mamma har smittat henne.

USCH

• Fighter

Louise K-- Jag är ny här men fick ju lite insikt i situationen av ditt inlägg, håller alla tummar & tår för positiva besked.

Stämmer bra att vi dyker upp på onsdag, ska bli himla skoj att träffa andra med småkottar oxå.

Ha det gott !

• Fighter

Bara för att ni tjatat hela tiden om era satans points så har jag tvingat mig själv att köpa 3 st VV kokböcker.

TASKIGT !

Imorgon styr vi lastbilen full med 4-benta & två-benta mot Helsingborg, håll tummarna att vi kommer fram med alla benen i behåll !

• Fighter

Halloj, nu är vi nere i skåneland med alla benen i behåll.
    Ser fram emot morgondagen, 10.30 på Cafe Croissant eller hur ?
    Hittar inte till just cafeét men jag får väl irra runt lite.
    Ser ni en lite lost "snorunge" (e ju bara 22)med olivgrön 3-hjuling till barnvagn får ni vråla på mig.

Agda06-- Jag ammar inte heller, blir jobbigt det med VV kan jag tänka mig !

Ha det gott
    Kram ylva

• Fighter

Halloj !
    Och tack för idag, jättekul att få komma hemifrån & beklaga sig lite, haha.
    Ni får nog vackert räkna med mig & Tuva på onsdagar vare sig ni vill eller inte !

Jag som alltid sagt att det blåser mycket i skåne har fått vatten på min kvarn idag, mina hundar är inte glada !

Nåväl, vi får hoppas att jag & djuren överlever natten

Kram på er

• Fighter

Tänk ibland är det skönt att vara "bonde"
    Kommer man inte fram med King Caben så plogar man lite själv med traktorn !
    Djuren har varit alldeles ystra idag. Hästarna har inte haft en lugn stund och vovvarna har lekt ute hela dagen, ibland är det faktiskt bra med landet.
    Tuva har bara fått en liten vagnstund, 20 meter till stallet fram & tillbaks och ligga därinne i 2 timmar. Men frisk luft fick hon iaf (eller ja stalluft).

Imorgon kommer farmor och hälsar på, måste städa hela huset, svärfars rottis är ju hemma med oss och han hårar såååååå mycket mer än mina hundar. Man är väl bortskämd.

Nä, maten serverad!
    Ha det gott
    ylva & tuva

• Fighter

Halloj, sicket väder. Hoppas det blir bättre i helgen, vovvarna vägrar gå ut.

Tuva har fått världens dille, hon vägrar ligga ner, antingen ska hon sitta eller stå, helst det sistnämnda.
    Sen har hon upptäckt akvariet, kan titta i timmar.

Louise K- Gud så skönt & lycka till på tisdag.

Ska ni fika som vanligt på onsdag ?
    Isf hänger vi gärna på, ska på rehab med lillhunden ngn dag, har glömt vilken, hoppas det inte är samtidigt bara.

Nä, ha en trevlig helg tjejer, vi ska snickra lite i stallet !

• Fighter

Halloj, idag har vi vart på middag hos svärmor, skönt att slippa laga mat & riktigt gott med hjortfärs oxå, (kanske inte finns med i mina VV-böcker)

Tänkte höra om ni ska fika på onsdag oxå, isf hänger vi gärna på.
    Simningen med lillhunden var nästa vecka.

Ha det gott
    Ylva

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!