• MaHj

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Jag kommer också på måndag!!

Junipingla: Då kanske du får ett bättre minus på vågen nu när du klippt av så mycketGlad.

Uppsala: Hahaha, du är ju för rolig med dina små kommentarer, hårdhänt hahaha.

Lyckliga S: Jag vill också till London, har heller aldrig varit där, det blir säkert supermysigt.

Fighter: Vi ser också fram emot  våren och lite ridning!

Min VV måltid i kväll blev rostade rotfrukter, lövbiff och vitlökssmör. Till efterrätt Gino, frukter i ugn med vit choklad på och till det glass mmmmmmm.

Trevlig kväll!!

• MaHj

Jo en sak till: Nu skall jag äta en halv påse bilar: 3,25 pts mmmmmmmmmmmmmm!!!!

• MaHj

Juni: Bara vi som är vakna och uppe!!?? Stackars Juni, dra lite försiktigt i örsnibben och tryck på örat, se om hon reagerar. Har det kommit var så har nog trumhinnan redan spruckit och det värsta är över. Ring upp till barnrådgivningen på barnakuten och rådgör med dem. Barn under två ger de penicillin vid öroninfl.  Har du tel.numret?

• MaHj

Snacka om att jag är förrvirrad: Skulle precis koka kaffe och hällde i vatten, satte dit filter och kaffepulver....trodde jag, det var vällingpulver.......Som tur är upptäckte jag det innan jag slog på kokaren.

Lyckliga Snäckan: åhh vad det låter mysigt med jordgubbar och champange, vi har en flaska som ligger och väntar på oss eftersom jag var gravid när vi gifte oss så får vi ta den på vå bröllopsdag i stället.

Metallgem: Lycka till med dopet!

• MaHj

Junipingla: Va skönt att du får kolla upp det, bättre att söka hjälp en gång för mycket än en gång för lite. Vi får hoppas att det reder ut sig nu.  Fy va läskigt med M och hennes feber, det är ju attans när de inte tar en på allvar när barnen är sjuka. vi blev skickade med ambulans från vårdcentralen till barnakuten, samma sak, de sa att det går så mycket hosta nu så det är inget att oroa sig för....Det var astma, kul, lilla stumpan 8 mån var hon då. Lycka till i dag med Juni, hör av dig sen och berätta.

Pco Bella: Vakul! Grattis, då tar du första stjärnan på måndag, jag hoppas ta min andra då!

Metallgem: Jag stod och höll i den tröjan sist, ja visst är den fin!!

Vi fick hem bilderna från hd i går, svårt att välja, jag tror jag tar med dem i morgon så får ni hjälpa mig/oss.

• MaHj

Agda: vi var också på BVC i dag, nu har i slagit er med hästlängder O väger nu
     7 100 gram och BVC tanten konstarerade då att jag har grädde i tuttarna, 61 lång så som jag sagt innan han är för kort för sin vikt hihihi. Hoppas ni slipper exem.

Juni: stackars liten flicka, hoppas hon blir bra snart, skönt att ni gick iväg med henne.

Uppsala: vilken härlig morgon ni haft....

Lothan: Grattis till första tanden!

• MaHj

Lyckliga S: Ja jag kan tro att det var skönt att komma hem till sig själv igen. Hoppas M gillar badet, men det gör hon säkert. Skall bli kul att träffas i morgon, var ju allt för länge sen! Lycka till på badet!

• MaHj

Fighter: Ingen fara för oss, O hostar också lite vi var ju på BVC i dag på 2 mån läkarkoll så hon lyssnade på honom men det var ingen fara, går mycket hosta nu sa hon.  Vad tycker ni andra kan vi komma med våra bebisar.

• MaHj

Metallgem: Jag hade samma problem med H, jag pratade med BVC då och de sa att det kan bli så när man pumpar eftersom man sitter och spänner sig, när du ammar slappnar du ju av. Så ta dig en varm dusch och säg till KM att massera dig så skall du se att det kommer spruta mjölkFlört.

• MaHj

Junip: en bit 1/6 del, Frödinge prinsesstårta är 5 pts och den är ju inte så stor så 8 blir nog bra en semla är ju 10 och där är ju mycket bröd.  Till dopet skall jag baka en tårta med dubbla chokladbottnar gjord på riktig choklad, däremellan chokladmousse på detta, vispgrädde, valnötter, vindruvor och riven choklad, är det gott eller, mmmm smaskens.

PCO Bella: jag tycker hon är jättefin på bilden, de behöver inte alltid skratta jättemycket, blir fint ändå.

Lothan: Hoppas W kryar på sig snart.

Fighter: Trots att hon är "liten" så håller jag med dig, hon ser definitivt inte ut som en nyfödd utan mer vuxen.

Till er alla: SKÅL (Skulle bara testa hur det känns var så länge sen)

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!