• Beatrize74

Danitras orientaliska sovrum

Danitra tröttnade på sitt stökiga liv och ville reda upp i oredan, vilket hon gjorde med besked. Se själv resultatet!

www.familjeliv.se/Forum-5-166/m15707706.html

I min tråd

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m15661944.html

bad Danitra om hjälp med att omvandla sitt sovrum till ett sovrum som skulle bli i orientalisk stil.

Det här är mina förslag till dig D.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-02 00:24:41:
    Och här är sovrummet som det ser ut i dag

blogg.passagen.se/minnia/Weblog%2FSovrummet

• Svar på tråden Danitras orientaliska sovrum
  • Beatrize74
     De här är de mest sålda rökelserna som finns....säljs säkert i butiken vid Rudbeckgatan (Den afrikanska) plus i vissa tebutiker. Finns för olika sinnesstämningar,  - bli piggare, bli mer harmonisk, bli pilskare!
    Sätt dubbla uppsättningar av dessa rökelser på vart och ett av era sängbord vetja!
  • Beatrize74

Så var det kanske golvet som också behövdes "mysas" upp

(Matta, (ryamatta), Ellos, 70x120 cm, 79,50 kr)

Checka priset. Du borde få plats med en sån här innanför dörren, utanför garderoberna. Kanske även invid elementet på andra sidan?

På golvet kan du även ha denna:

(Kvistar med belysning, Ellos, 30 lampor, 159 kr)

Den kan du ha framme året runt och tända när mörkret faller på

• Beatrize74

Och så till det som jag inte riktigt "klurat ut". En möbel att ha myspysljus/böcker/plock på:

Jag tänker att den ska ersätta den där tygförvaringen för kläder+lampan+nattduksbordet och ge utrymme för att ställa blockljus, böcker och lite allmän förvaring i. Den får vara hög, men inte för hög, täckt, men inte så täckt så att man inte kan tända ljus.

En lösning är typ en sådan här:

(Skåp, 182x121x60, 500 kr)

Den finns ute på Blocket nu i Örebro. Färgen fungerar som den är, men man kan även tänka sig att man målar den svart eller svart/brun. Böcker på varannan hylla. Prydnader på de andra. Rajraj i skåpen och värmelyktor och blockljus ovanpå etc.

(Korg, Bölsnäs, IKEA, 28x19x13)

Valfria korgar som förvaring ovanpå (Kanske den orange och gröna som återspeglar sängens textilier och tavlorna ovanför sängen?)

(Ljusfat, Ideal, IKEA, 15x15, 35 kr)

På det här ljusfatet sätter du med fördel sådana här ljus:

(Blockljus, Ellos, 3-pack, 129 kr)

• Beatrize74
     De här hänger du ner på valfritt ställe i rummet bakom ett vackert färgat chintztyg......det lyser som en orientalisk stjärnhimmel mellan de glesvävda trådarna.

Ljusdraperi, Ellos, 180 lampor, 199 kr.jpg
    (Ljusdraperi, Ellos, 180 lampor, 199 kr)
  • danitra

Det är skitbra, allltihop!

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • Beatrize74

Det var "allt" jag hade att komma med för den här gången!

• danitra
    Beatrize74 skrev 2007-01-02 00:35:42 följande:
    Det var "allt" jag hade att komma med för den här gången!
    Tack tack, tusen tack!

Min man gillar det mycket också, så det här kommer vi köra på!

Du hittade min tråd om kontoret va?
    Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • Zzarah

Wow!!!

Jag är jätteimponerad! Vilken duktig inredare/stylist du är.
    Både snyggt och praktiskt, och inte alltför dyrt.
    Genomtänkt in i minsta detalj!
    Sovrummet kommer att bli kanonfint!!!

Är även impad av Danitra som jobbar så hårt med att förvandla sitt hem - snacka om Extreme Homemakeover.

• Ramonas

Jag kna inte annat än å hålla med föregående talare!

Vad duktiga ni är.. Skulle oxå vilja göra nått kul med min etta...

HJÄLP!!!! Jag har ingen familj...
  • Beatrize74

Ramonas - kika in till "Inredningstråden" i länken högst upp om du kanske vill ha lite tips och råd till ettan. Ibland behöver man kanske lite "andra ögon" för att komma igång med sina egen kreativitet.

• MuminMy
    Beatrize74 skrev 2007-01-02 00:18:21 följande:
    Och så till det som jag inte riktigt "klurat ut". En möbel att ha myspysljus/böcker/plock på:Jag tänker att den ska ersätta den där tygförvaringen för kläder+lampan+nattduksbordet och ge utrymme för att ställa blockljus, böcker och lite allmän förvaring i. Den får vara hög, men inte för hög, täckt, men inte så täckt så att man inte kan tända ljus. En lösning är typ en sådan här: (Skåp, 182x121x60, 500 kr)Den finns ute på Blocket nu i Örebro. Färgen fungerar som den är, men man kan även tänka sig att man målar den svart eller svart/brun. Böcker på varannan hylla. Prydnader på de andra. Rajraj i skåpen och värmelyktor och blockljus ovanpå etc. (Korg, Bölsnäs, IKEA, 28x19x13)Valfria korgar som förvaring ovanpå (Kanske den orange och gröna som återspeglar sängens textilier och tavlorna ovanför sängen?)(Ljusfat, Ideal, IKEA, 15x15, 35 kr)På det här ljusfatet sätter du med fördel sådana här ljus:(Blockljus, Ellos, 3-pack, 129 kr)
    Kanske man skulle kunna göra en kombinerad sänggavel och förvaring? Jag tänker mig en sån där hylliknande sak, typ 35 cm djup med hyllor i kortsidorna för böcker och tidningar? Då kan man ju göra överdelen öppningsbar med pianogångjärn och få lite förvaring där också

Hoppas du ursäktar mitt intrång i "din" tråd Bea, bara slog mig när jag läste ovan...

Superfina förslag!
    En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Ramonas

Har gjort det nu...

HJÄLP!!!! Jag har ingen familj...
  • Nebulosa

Beatrize: Jag är riktigt impad av dig!

Och lycka till danitra!

Svar på tråden Danitras orientaliska sovrum