Beatrize74 skrev 2007-01-02 00:18:21 följande:
Och så till det som jag inte riktigt "klurat ut". En möbel att ha myspysljus/böcker/plock på:Jag tänker att den ska ersätta den där tygförvaringen för kläder+lampan+nattduksbordet och ge utrymme för att ställa blockljus, böcker och lite allmän förvaring i. Den får vara hög, men inte för hög, täckt, men inte så täckt så att man inte kan tända ljus. En lösning är typ en sådan här: (Skåp, 182x121x60, 500 kr)Den finns ute på Blocket nu i Örebro. Färgen fungerar som den är, men man kan även tänka sig att man målar den svart eller svart/brun. Böcker på varannan hylla. Prydnader på de andra. Rajraj i skåpen och värmelyktor och blockljus ovanpå etc. (Korg, Bölsnäs, IKEA, 28x19x13)Valfria korgar som förvaring ovanpå (Kanske den orange och gröna som återspeglar sängens textilier och tavlorna ovanför sängen?)(Ljusfat, Ideal, IKEA, 15x15, 35 kr)På det här ljusfatet sätter du med fördel sådana här ljus:(Blockljus, Ellos, 3-pack, 129 kr)
Kanske man skulle kunna göra en
kombinerad sänggavel och förvaring? Jag tänker mig en sån där hylliknande sak, typ 35 cm djup med hyllor i kortsidorna för böcker och tidningar? Då kan man ju göra överdelen öppningsbar med pianogångjärn och få lite förvaring där också
Hoppas du ursäktar mitt intrång i "din" tråd Bea, bara slog mig när jag läste ovan...
Superfina förslag!