• Bergtuvan

Thailand jul & nyår -07

Vi ska boka resa till Thailand och vill vara borta över jul och nyår -07. Har försökt kolla på vad en flygstol skulle kunna kosta om man åker runt 20 dec men än så länge så ligger det inga resor ute för att det är så långt fram i tiden.

Vi åkte över jul och nyår för några år sedan och betalade då ca 10000:- för endast flyg. Är det någon som vart borta nu under julen och bara köpt flygstol?? Vad betalade ni då, på ett ungefär tänkte jag bara. Vi har redan bestämt att vi ska fixa boende när vi kommer fram. Gjorde som sagt så tidigare under denna period och det var inga problem alls (om man inte är så kräsen alltså) lägger hellre pengarna på ngt annat än boende då man endast ska sova där.

Funderar denna gång att åka till Koh Samui?

• Svar på tråden Thailand jul & nyår -07
  • Bergtuvan

Ni som varit borta jul och nyår 06-07 har kanske inte hunnit komma hem än??

• Bergtuvan

Har ni kommit hem ännu

• Tess76

Hej, nu har vi kommit hem (ser att det var ett par dagar sen du frågade).
    Åkte den 19 dec - 4 jan, flygstol till Phuket via Köpenhamn och Bangkok, hem från Krabi via Bangkok och Köpenhamn. Vi betalade cirkus 12500 kr/pers med SAS. Thai Air hade liknande priser. Turismen har ökat ganska radikalt så jag skulle inte chansa på att hitta boende där, men är ni bara 2 och inte har några krav kanske det går. Jag hade nog iaf bokat de första nätterna hemifrån.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Bergtuvan

Välkommen hem!

Nja vi är nog 4 st som ska åka...ev 6 men vi har sagt det att vi inte behöver bo på samma "hotel"

Var det svårt för er att hitta boende? Hade ni bokat några nätter hemifrån?

12500 är ju ganska mycket....undra hur mycket det kan skilja om man åker på juldagen?

• Tess76

Vi hade bokat allt hemifrån eftersom vi reste med 2 barn. Ville ha allt klart då. Men för 3 år sen när vi åkte över jul & nyår bara jag och sambon, kom vi på strax innan vi skulle åka att vi kanske skulle boka nyårsnätterna hemifrån. Det var inte det lättaste, vi fick ta det som fanns kvar, för Thailändarna reser mycket själva under nyår så det var ganska fullt.

Men jag tror säkert det finns enklare boende att hitta på plats, det brukar alltid ordna sig.

Ang. priset så går det ju ner efter juldagarna, men jag har ingen koll på hur mycket. Vi reste reguljärt, kanske charter är lite billigare. Jag vet att t ex Apollo var lite billigare än vår resa.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • yearning

Fritidsresor sålde flygstolar för 7800kr som jag bokade
    De har säkert sin egna jumbojett nästa sesong också edast 10 timmar direktflyg till phuket.
    Även vi funderar starkt på att åka nästa vinter.
    Det hänger lite på om vi blir gravida eller inte.

• Bergtuvan

yearning: Vilket datum åkte ni då?? Det lät ju som ett schysst pris!!
    Vi åkte också direktflyg när vi åkte för tre år sedan och det är det vi önskar nu också.

• Bergtuvan

såg det oxå men jag tror inte att det är ngn fara...om man läser inläggen som folk har skrivit så är det ju många bolag som inte har släppt resorna ännu...och ska man bara ha flygstolar så är det nog lättare! Men priserna är nog saftiga alltså..

• Bergtuvan

Är såååå himla splittrad över hur man ska göra. Boka enbart flyg eller paket. Har varit inne och tittat lite och blir ännu mer splittrad. Inga enbart flygresor finns ännu att kolla priser på och paketresorna lär väl ta slut på en gång. Ringde Fritidsresor och dom skulle släppa resorna på fredag!

• JoiPoi

Det är dyra även fast man bokar i tid... Har kollat resa i mars i år o får betala 12000 för mig och ett spädbarn! Helt stört,o då är det ändå studentpris! Plus att säsongen har avtagits... Fattar inte att det är så poppis! :)

• Bergtuvan

Hittade en resa från 22/12 - 5/1 (07/08) på ett schysst hotell som jag iofs tycker var lite väl fint. Det var i Khao Lak. Det kostade 15000:- person.

Kollade hur mycket vi betalade för boende när vi åkte med flygstol för 3 år sen och vi betalade då 1700:- när vi åkte runt lite på öarna.... så, hittar man en flygstol för ca 10-11000 så känns det som om att man kan tjäna på att göra så. Vill helst åka runt lite och inte vara fast på samma ställe. Men frågan är ju när man kan boka en flygstol och hur mycket de kommer att kosta!

Flygstolen vi köpte då ett år före resan gav vi 10000:- för.

Svar på tråden Thailand jul & nyår -07