Gamla bildäck??
Var 17 gör man av gamla bildäck på fälg som tjänat ut sitt syfte?
Är det sopstationen eller bilskroten?
Var 17 gör man av gamla bildäck på fälg som tjänat ut sitt syfte?
Är det sopstationen eller bilskroten?
Bilskroten, men när dom ligger på fälg kan dom ta en liten summa för varje däck.
Om du lägger av däcken själv så kan du lämna in fälgarna på en järnhandel och få betalt för dom, och sedan dumpar du själva däcken på bilskroten.
sopstationen tar emot dom
Numer tror jag sopstationerna bara tar emot fälg o däck var för sig. Däckhandlarna kan däremot ta emot dem mot att de får fälgen om den är skrot då de säljer dessa.
Tips: Man får betalt för bilbatterier på järnskroten med (bly)
Alla som handlar med däck kan ta emot oxå.
" TeQuilla
Alla som handlar med däck kan ta emot oxå."
Jo men där jag jobbade tog vi betalt. Snålt, men sant.
Då skulle jag bara slänga av skiten utanför...
Ja du TeQuila du är väl en av de kunder man inte vill ha i sin verkstad, jag jobbar på gummiverkstad och vi tar ut 100kr för att ta emot 4 kompletta hjul. Vad tror du att personal, lokaler, maskiner kostar för att kränga av dina däck från de värdefulla fälgarna du vill kasta? Jobbar du gratis kanske? Har gummiverkstaden bett om att få dina hjul när soptippen vägrar ta emot dem? Nej väx upp du!!
Jag säger inget mer så kan det ej bli några missförstånd. Jag menade inte att jag skulle slänga kompletta fälgar med däck utanför utan däcken endast då jag har tillgång till egen maskin. Så växa upp o så kan du pyssla med själv. God Fortsättning!
Albins farsa, och sen säljer ni kundens fälg o få gofika
Vet du föresten om ni betalar för att frakta bort däckshögen sen ?