• regnbågsbebis

Gamla bildäck??

Var 17 gör man av gamla bildäck på fälg som tjänat ut sitt syfte?
    Är det sopstationen eller bilskroten?

Vill veta mera!
  • Svar på tråden Gamla bildäck??
  • Albins Farsa

Ja kunde man sälja fyra fälgar av 100 som kunderna vill bli av med så vore det ju bra, säljer nästan bara nya alu fälgar idag ju. Frakten på däckhögen är ju redan betald i återvinningsavgifter, men måste ha minst 300 däck varje gång.

• Nbottning

Albins Farsa> men till metallskroten? När jag jobbade förra hösten gjorde vi oss bra fika pengar på att sälja skrotfälgar.

• Albins Farsa

Nej det har vi inte tid eller plats att stå med, kommer en skrothandlare och hämtar bara. Fikapengar får man ändå med bra service, för att inte tala om alla tårtor och fika bröd som kommer in.

• Nbottning

Albins Farsa> Okej, ja det är ju bra att han hämtar det. han ska ju leva med. Där jag jobbade bytte vi en del batterier i lastbilar och det gav 2kr kilot tror jag. Så om inte annat kan du ju nypa dem för egen del om ni är batteridepå med :-9

• Albins Farsa

Nej vi har fullt upp med bara däck och hjulinställningar, men privat så säljer jag lite skrot ibland. Dock inte plåtfälgar då man behöver upp i ett ton för att få bra pris.

• Nbottning

Albins Farsa> ja allt är inte skräp som är skrot

Slitigt jobb btw. mina knän "sa upp sig", fast det var på g sen tidigare.

• Isfjord

Är det fina fälgar kan du försöka sälja dem. När köparen lämnar in dem för att montera nya däck skiljer det ändå inget på priset om fälgarna är tomma eller om däckhandlaren får demontera och ta hand om de gamla däcken.

Blocket, tradera, lokaltidning, anslagstavlor hemikring. Även plåt kan gå att sälja om någon köpt bil med en uppsättning hjul och vill ha extra fälgar till vinterdäcken.

• olpansfamilj

Byt gummiverkstad då säger jag bara!!!! Dom ska ta emot dina gamla....annars är det dålig stil mot en trogen kund....

• olpansfamilj

Albins farsa, skrik och bråka med gubben som hämtar däcken, hos oss hämtar dom så fort vi ringer och det är inte alltid 300st!! =)

• olpansfamilj

Miljöavgiften per däck är 13 kr +moms..... Och det kostar inget när dom hämtar däcken....
    men tänk även på andra som behöver däck, tex ryssland, baltikum och polen.....
    man ska hjälpa när man kan....men många tänker inte på detta!!!!

• Benganfans

Här kan vi slänga hela hjul på tippen.... finns en speciell kontainer för det

Svar på tråden Gamla bildäck??