• kate79

Livrädd för att få stort barn

Mitt andra barn var beräknat att väga 4600 g på viktuppskattning i v33.

Och dagarna gick och gick och ingen bebis verkade vilja titta ut och jag var mycket nervös, tänkte samma tankar som du och bara tänkte att jag vill inte ha kejsarsnitt men när jag tog upp min oro med min barnmorska så ignorerade hon min rädsla genom att vara väldigt nonchalant.

Nu i efterhand så skulle jag nog ha vänt mig till någon annan med min rädsla och kanske lite hjälp.

På bf+7 började värkarna i alla fall och när jag börjar krysta så säger barnmorskan -herregud- vilken hinnblåsa, den är enorm. Efter 1½ h krystarbete föds vår lilla flicka på 5010 g och 55 cm lång, 37 cm huvudomfång och allting gick bra. Sprack knappt någonting heller.

• kate79

Chewie: ett tips även om det kanske är fult

Min bebis var beräknad att väga 4,6 och jag var mycket nervös efter bf+. Så på bf+6 så vaknade jag på natten och det rann längst benet och under dagen så kom det vatten när jag var på toa så jag ringde till förlossningen och sa att jag var osäker på ifall vattnet hade gått så jag fick en tid till förlossningen dagen därpå. Nu hann jag dock inte utnyttja tiden som var till kl. 10:00 för min tjej föddes kl. 09:59

Men det var inte vattnet, så det kanske var någon av hinnorna.

Svar på tråden Livrädd för att få stort barn