Skulle du anställa mig? Vill ha kritik på personligt brev!
Har skrivit ett kort brev som jag har i min CV, som jag skickar ut tillsammans med meriter och mer exakta uppgifter om vad jag gjort. Så detta är mitt personliga brev. Står det tillräckligt mycket om mig? Får man en bra bild av mig? Vad kan jag skriva mera? Bör jag ta bort något? All kritik tas emot!
"Jag heter Frida XXX, jag är 22 år och bor i Linköping med min man.
Vi flyttade hit i april 2006, då min man fick arbete här.
Jag är uppvuxen i XXX och flyttade därifrån till XXX 2003 för musikstudier. Jag studerade där till våren 2005.
Just nu arbetar jag på XXX i Linköping, jag är extraanställd, vilket betyder att jag får jobba när någon i personalen är sjuk eller har semester. Jag hoppar oftast in med kort varsel.
Jag trivs mycket bra på det jobb jag har nu, men skulle vilja ha mera fasta tider. Jag vill ha en anställning hos någon som kan erbjuda mig en tjänst på minst 20 timmar i veckan eller mera.
Sommaren 2006 arbetade jag på Coop Konsum, i XXX. Jag trivdes bra och tycker om att arbeta i butik. Under sommaren pendlade jag mellan Linköping och XXX.
Hösten 2005 läste jag och blev färdig massageterapeut hos Bergqvist Massage och Friskvård i Linköping. Jag bodde då kvar i XXX och pendlade till skolan.
2000-2005 arbetade jag extra på Konditori i XXX. Under musikstudierna i XXX pendlade jag då och då upp till XXX för att arbeta på konditoriet."