• Damde

Ni som använt er av s.k. tidiga graviditetstest.

Hej!
    Jag har en fråga till er som testat positivt med de extra känsliga graviditetstesten (10mlU/ml). Hur tidigt fick ni ett positivt resultat? Jag gjorde ett positivt ägglossningstest för 10 dagar sedan och har därigenom räknat ut att min BIM borde vara om ca 5 dagar. Visst borde det bli ett positivt utslag på testet då? Tyvärr så blev det negativt. Undrar därför om jag ska ge upp hoppet för denna gång eller om det fortfarande finns en chans att mina graviditetssymptom inte är inbillning eller ett tecken på en kommande mens.

Grattis till er med liv i magarna!

• Svar på tråden Ni som använt er av s.k. tidiga graviditetstest.
  • Busan TH

hej det kan vara så att du har testat för tidigt... ja testade minus i går på min bim men ja har inte fått en än så ja ska vänta tills helgen och testa igen,,

• Damde

Busan TH: Använde du ett känsligt gravtest när du testade negativt?

Någon annan som testat postitivt som kan berätta hur tidigt de fick utslag på testet?

• IdaB

Testade inte pos med ett sånt test trotts att jag testade 3 dagar innan bim, kan tillägga att på bim dagen blev det ett starkt plus med cb!

• Damde

IdaB: Oj, det var konstigt! Men de är ju betydligt billigare än CB så det vore ju faktiskt märkligt om de var lika säkra. Då skulle ju ingen människa köpa de dyra testerna... Men där man beställer de här billiga testerna står det att de ska vara säkra (minst 99%), så det är ju underligt.

Någon annan som har erfarenhet av dessa billiga teststickor som man kan testa sig tidigt med? Vill jättegärna höra era erfarenheter!

• Lilla Sofie

Vart får ni tag på de extra känsliga graviditetstesten (10mlU/ml)?? /Sofie

• Damde

Lilla Sofie: Jag har köpt mina via nätet: www.mirresvaruhus.se Man kan säkert få tag på dem någon annanstans med. Men det gick enkelt och snabbt att beställa därifrån.

• Lilla Sofie

Damde: var det snabb leverans? har du hört ngt någon gång om de funkar för folk eller inte?

• Damde

Lilla Sofie: Ja, de postar dem samma dag så det gick snabbt. Väljer man förskottsbetalning så tar det nån dag extra.

Detta med om de fungerar eller ej är det som jag ville försöka reda ut i den här tråden, men jag har ju tyvärr inte fått så många svar... Enligt tillverkarna själva så ska de vara mer än 99% säkra. Men eftersom de är så känsliga så kan de tydligen ge felaktiga utslag har jag hört, d.v.s visa att man är gravid fast man inte är det.

• Korpan

damde, inte tycker jag att det där ser ut som ett spökstreck, det där är ett positivt resultat.
    Ett spökstreck är grått och fastnar knappt på bild.

• Lundby87

kan ju vara så att det ännu inte fäst eller att det gjort det idag eller igår och inte hunnit öka så mkt. Tar ju ägget 7-10dgr står det (detta är det vanligaste sen kan det nog fästa nån dag eller 2 efter också skulle jag tro

Svar på tråden Ni som använt er av s.k. tidiga graviditetstest.