• ppa

Vill sluta röka. Varför ifrågasätta? (långt)

Slutade röka i fredags, har varit rökfri i över 3 hela dygn och är skitstolt!!! Skönt att läsa att vi är fler som stretar.Har försökt sluta MÅNGA,MåNGA gånger, denna gången tuggar jag nikotintuggummi och har inga problm alls med att inte röka. Min man slutade snusa samtidigt och vi har inte grälat alls!!Jag har räknat ut att jag skulle kunna köpa mig ett par ruggigt dyra skor VARJE månad som jag inte röker...och ändå inte bränna mer pengar än tidigare.
    Gissa om mitt klädkonto ska få sig ett uppsving.
    Beslutet som jag tagit är att jag varje hel vecka (i mitt fall fredagar) ska ut och inköpa mig något jag verkligen vill ha som tack för rökfriheten. 220 kronor som bara kan spenderas på mig för att jag är duktig och inte röker!!
    Så kämpa på alla ni som inte längre vill betala med era pengar och liv till tobaksjättarna som vill få våra barn föräldralösa!!

• ppa

till er alla! DET GÅR ÖVER!!! ni får fin hy, fina tänder, slipper låta hes och vidrig på rösten, mer kondis och ser yngre ut!!! listan kan göras lång..
    HÄRDA UT!!! 1 dag i taget, när röksuget sätter in tänker jag ; bara 20 minuter till och sen är det över. Jag har berättat för alla i min omgivning att jag slutat och hur stolt jag är...de tröttnar nog snart på mig men jag tänker fortsätta tala om för alla hur stolt jag är...
    Jag hejar på er!!! (och på mig själv)

Svar på tråden Vill sluta röka. Varför ifrågasätta? (långt)