Inlägg från: Kennel |Visa alla inlägg
  • Kennel

Vill sluta röka. Varför ifrågasätta? (långt)

fler som slutat synda ser jag.
    härligt!

jag har nu varit rökfri i 4 dagar och det är såå skönt.
    inga problem alls.

• Kennel

Dag 5 som rökfri.

ja,hur gör jag?
    jag gör inget speciellt alls.
    jag bestämde mig för ca 6 månader sen att sluta röka så fort vi flyttat till vårt nya hus och sagt och gjort.
    jag längtade faktiskt efter den dag då jag skulle få sluta med den där vidriga vanan och allt känns jättebra.
    tyvärr fick jag ju ge upp kaffedrickandet på en gng och det är ju lite synd,för jag ÄLSKAR kaffe.
    kaffe och cigg går liksom hand i hand för mig.
    kunde aldrig dricka ens en mun kaffe utan att röka direkt efter.

nej,nu är det bara vatten och coca cola som gäller.
    har fått ngn knäpp på cola.kanske pga koffeinet???

har inte haft ngn abstinens alls,men har däremot mer sug efter att äta.
    choklad har jag ätit nästan varje dag nu,chips,frukt och MYCKET mat.

tack och lov är inte jag den som lägger på mig vikt så lätt och min matfrossa brukar ge med sig ganska snabbt efter att jag slutat röka.

• Kennel

Dag 9 som rökfri...

Imorse gick vi en skön prommis på 2½ km.
    nästan hemma igen,blev jag för första gng utsatt för rökdoft!

jag kunde inte hjälpa det,bara drog in doften så njutningsfullt.
    dumma kropp,bara suger åt sig så fort den fick chansen!

det är ju kroppen som är svag,inte jag,för jag blev inte det minsta röksugen.

vi var på stan idag oxå och jag såg folk röka överallt och jag kände bara BLÄ!,när jag tittade på dem.

har haft hemskt ont i magen de senaste dagarna och det beror ju på att jag inte längre kan dricka kaffe.
    kaffet var det som fick min mage att fungera ordentligt.
    nu är jag mest hård i magen och inget hjälper...

sen gör det ju såklart inte saken bättre av att både maken och jag gluftsar i oss choklad,godis,chips etc hela tiden.

gjorde en hallon-marängtårta igår.en stor,i långpanna.den kommer nog att vara slut innan natten...

ja,magen mår ju inte prima av allt socker och fett,men vad kan man göra åt det just nu?!

snart är de första 2 veckorna över och då kan man lägga ner godiset lite och förhoppningsvis kunna börja dricka lite kaffe igen.för magens skull om inte för att det är sååå gott med kaffe.

just nu är det ju ingen som peppar en att låta bli gottan heller,eftersom både jag och maken slutat med nikotin.

men ngt substitut måste man ju ha.

vi är iallafall duktiga och promenerar.
    maken har vart duktig iallafall,men nu när jullovet är över för äldste grabben,ska även jag hänga med på prommis varje morgon med lillen i vagnen.

• Kennel

Ja,man kan ju faktiskt vara hemskt duktig och ätfrossa på frukt och grönsaker istället.
    det började jag med,men av ngn dum anledning gled jag över till chokladbegär...

är glad att vi är några stycken som har en tråd så här.man peppas verkligen mer av att tala med andra i samma situation.
    jag skulle aldrig låta mig själv vara sämre än ngn av er andra,dvs,jag skulle aldrig ge upp och börja röka igen.

Jag ska från och med nu,sätta upp ett mål...

Dag 100 som rökfri,(och maken snusfri),ska vi unna oss ngt riktigt speciellt.
    Gå ut och äta,bio,ja vad som helst egentligen.

Vad patetiskt det där lät... ngt riktigt speciellt.bio,middag?!!

jo,för oss är det speciellt,då vi aldrig får ngn att ställa upp som barnvakt åt grabbarna,men eftersom det är 91 dagar kvar,kan vi tvinga ngn att boka in sig som vakt åt dem i god tid.He,he!!!

• Kennel

ja,9 april är förresten då vår 100:de dag som nikotinfria.
    synd att det är en måndag,men det är ju som det är...

• Kennel

Dag 11 är snart över och allt går fint.
    har äntligen kunnat börja dra ner på allt godisätande.
    men magen är fortfarande helt paj!

• Kennel

ja,hur går det för allihopa?

jag är inne på dag 19 som rökfri.

Svar på tråden Vill sluta röka. Varför ifrågasätta? (långt)