• Pink Rose

IKEA Haparanda, hemkörning med bussgods?!

Någon som vet hur det går till? Och om det gäller inom hela Norrbotten?

Hittade nämnligen en annons i en tidning, där de står att man kan få varorna skickade med bussgods hem till sig. Men det gällde Luleå, och jag hittar ingen annan information på deras hemsida.

Någon som vet något mer om det hela? Låter himla intressant för oss eftersom vi bor 18 mil därifrån och ska köpa ett helt sovrum.

• Svar på tråden IKEA Haparanda, hemkörning med bussgods?!
  • Navona

Jag vet inte vad som gäller med bussgods men jag vet att man på varuhuset kan välja att skicka hem varor, jag antar att det då blir med IKEAS egna eller postens bilar. Så gjorde vi när vi var till Ikea i sundsvall för några år sedan. Men jag kommer inte ihåg vad det var för fraktkostnad.

• Pink Rose

Hej, tack för ditt svar Det är nog "handla hemma" eller nått sånt som du menar, tror fraktkostnaden blir den samma oavsett om man handlar i katalog eller lämnar det i varuhuset. Problemet med det är att det skulle kosta oss 1500 kr att få det transporteras. Tänkte därför kolla om bussgods var billigare

• Felicia6

Pink Rose, jag tror inte bussgods blir så  mkt billigare..

Dessutom måste du ju ha någon som köper varorna och sedan går till bussgods och skickar dom till er..

• Pink Rose

Åh, snacka om att jag är blondin Tänkte ju inte alls på det Tack! Vi ska kolla hur stort allt blir och så tar vi med släpet istället, blir enklare och billigare

• idalin

om några av era tilltänkta varor är "beställningsvara" (lr vad det heter) hos ikea, så bjuder de på frakten. vi köpte matsalsstolar där i dec och de var alltid beställningsvara, sa de, så de levererades in i vår hall av ett lokalt fraktbolag. såna varor som ikea inte lagerhåller själva, utan våra stolar kom antagligen direkt från tillverkaren.

men ni måste väl ändå ha släpet med er, för de varor som ni måste frakta hem från varuhuset själva.

vi handlade i gävle/valbo och bor 13-15 mil därifrån.

• Pink Rose

Idalin
    Bra att veta, tack

• crash and burn

jag var på ikea under jul dagarna, skulle bara köpa små grejer och det blev ett helt nytt vardagsrum *ler* skickade hem det med bussgods (överkalix) kostade 300kr kom typ efter 2 dagar

• Pink Rose

Crash and burn
    Haha Det låter ju perfekt. Vet du vad det är som gäller? Storleksmässigt, extra dyrt om man bor långt bort, etc? Och hur bär man sig åt? Plockar ihop grejerna och sen går man till...?

Svar på tråden IKEA Haparanda, hemkörning med bussgods?!