Dryck till smörgåstårta?
På vår sons dop tänkte vi ha välkomstskål i något mousserande vin. Därefter blir det smörgåstårta och vanlig tårta. Men, vad dricker man till smörgåstårta? Tips på mousserande vin mottages också tacksamt!
På vår sons dop tänkte vi ha välkomstskål i något mousserande vin. Därefter blir det smörgåstårta och vanlig tårta. Men, vad dricker man till smörgåstårta? Tips på mousserande vin mottages också tacksamt!
The tycker jag själv är allra godast till smörgåstårta. Annars öl, cider (ev. alkoholfri), kaffe, läsk. Behöver inte vara märkligare än så.
Klassikern är öl till smörgåstårta, men jag själv skulle nog föredra ett lätt ev. mousserande vitt vin som inte är för sött. Har inget namn på lager tyvärr, slå upp på systembolaget, de brukar ha bra tips.
Cordon Negro är bra. Inte för sött!
Kaffe/The O Läsk! Du ska ju ha Dop, inte nå "fylleparty"!...
det är ba vad jag tycker!
öl, vatten ,läsk, cider är vad jag skulle haft.
Ja naturligtvis ska väl vatten och läsk finnas men jag tycker inte det är ngt fel med lite skumpa. Man dricker (eller jag då) sig sällan full på champagne/cava på ett dop. Lika sällan som man blir full på en begravning.
Keller Geister är ett gott, lite mousserande vin.
Jag personligen skulle nog ha öl, läsk, vatten osså kaffe/thé.
Lycka till med dopet!
Lättöl är suvve till smörgåstårta. Läsk till barnen eller dem som inte dricker öl.
mousserande vin på dop tycker jag personligen inte hör hemma så jag ger inget tips där...
Jag tycker för min del att dop i allmänhet är ganska tråkiga tillställningar så varför inte lite mousserande vin som lättar upp stämmningen bland släkt och vänner! Det låter som en bra idé. Blir väl inte nåt fylleslag bara för att man serverar lite vin heller! Passar väl jättebra till smörgåstårta. Sen får folk väl dricka lättöl om de vill. Cordon njeu (vet inte stavningen) är gott har jag för mig. Ska dock tillägga att jag inte varit på så många dop
Hoppas det blir lyckat!
Törley (vet inte stavningen)
det e väldigt gott inte för sött heller o lagompris (typ 50 kr/flaskan)