• Älskarlivet

I vilket öga tittar ni i när ni pratar med någon?

När ni pratar med någon annan, tittar ni i båda ögonen då eller koncentrerar ni er på ett öga...?
    Förstår ni hur jag menar ?

Jag har börjjat tänka på det nu och därför blir det helt konstigt nu i och med jag tänker på det .
    Normalt sätt så tittar jag bara in i ett öga......tittar inte höger vänster höger vänster osv.....

• Svar på tråden I vilket öga tittar ni i när ni pratar med någon?
  • MarinaNina

Hehe, jag brukar växla, fast jag känner mig lite knasig. Har hört att man ska titta på en punkt i pannan, mettemellan ögonen strax ovanför för att den man pratar med inte ska uppfatta ens blickar som för intensiva..

• Önskan

Från mig sett höger öga, alltså deras vänsteröga, tror jag att jag gör iaf

• Älskarlivet
    MarinaNina skrev 2007-01-03 13:47:05 följande:
    Hehe, jag brukar växla, fast jag känner mig lite knasig. Har hört att man ska titta på en punkt i pannan, mettemellan ögonen strax ovanför för att den man pratar med inte ska uppfatta ens blickar som för intensiva..
    Hahaha men då ser man helt pittögd ut ju .
    Nä det skulle jag inte klara, vill titta den i ögonen som jag pratar med.
  • Önskan

Förutom om jag tagit några glas, då trillar nog blicken ner på näsan.. eller hakan

• Älskarlivet

I vissa filmer och serier så ser man hur skådespåelarna riktigt byter öga hela tiden...amn blir nästan snurrig av att titta på det.

Men sen ibland (de senaste dagarna) kommer jag på mig själv med att känna mig helt dum när jag bara koncentrerar mig på ena ögat. *Det andra då liskom* ??!
    Ska man byta då.... då får den andra också nyta ju....

• MarinaNina

älskarlivet - jag skulle ju kunna stirra intensivt och drömmande på en punkt i taket förstås.

• Älskarlivet
    Älskarlivet skrev 2007-01-03 13:49:25 följande:
    I vissa filmer och serier så ser man hur skådespåelarna riktigt byter öga hela tiden...amn blir nästan snurrig av att titta på det.Men sen ibland (de senaste dagarna) kommer jag på mig själv med att känna mig helt dum när jag bara koncentrerar mig på ena ögat. *Det andra då liskom*??!Ska man byta då.... då får den andra också nyta ju....
    Men hur stavar jag egentligen??
Svar på tråden I vilket öga tittar ni i när ni pratar med någon?