• Ronjami

Ni som har 2,5 åringar som pratar goja..

Mina twins pratar visserligen men väldigt otydligt och med ett begränsat ordförråd, ändå är jag väl inte direkt orolig. Tänkte ändå höra med er som har barn som pratar sämre än andra jämnåriga, har ni kollat upp det?

• Svar på tråden Ni som har 2,5 åringar som pratar goja..
  • Nierusenu

Går ju att träffa en barnlogoped och se om dom kan hjälpa er med barnens tal

• Fillay

Min son prater dårligere enn andre på samme alder. Han er nå tre år og tre mån og prater så vi forstår det bra, men andre sliter. På dagis sier han lite til de voksne, så de kunne ikke helt svare på om han er sent ute. Nå har han en norsk mamma og en svensk pappa, så det er kanskje noe av grunnen til at språket henger litt etter. Men vi har altså aldri sjekket det opp.
    Frem til han var rundt 2 1/2 år pratet han veldig dårlig, etter det ble det litt bedre. Nå merker vi at det stadig blir bedre, men han er fortsatt langt etter andre.

• Pyff

Alexander är 2 år och 4 månader och babblar rappakalja hela dagarna Han är så söt när han tar tag om ansiktet på en och har värsta utläggningen - han säger säkert nåt jättesmart, men det kommer ut som rena gojan Visst säger han en hel del riktiga ord också men de flesta av dem är väldigt "orena" i uttalet om man säger så.
    Jag är inte heller orolig, eftersom det märks att han FÖRSTÅR vad vi säger utan problem och även faktiskt GÖR som vi säger för det mesta Det säger mig att han ju har ett stort ordförråd i sitt huvud redan - han behöver bara knäcka koden så att säga så kommer det säkert flyta på sedan. Fast visst vore det skönt att förstå vad ens älskade barn säger.........

Pyff på er!
  • sofia23

melvin är 2,5 år o prtar sämre än vad "normala" 2,5 åringar gör,men jag är inte orolig,på bvc sa de att vi väntar tills han är tre så får vi se..

Svar på tråden Ni som har 2,5 åringar som pratar goja..