• Pysselmusen

Min Babykorg

Måste bara få visa upp min babykorg som nu är bäddad och klar. Har sytt klädseln, påslakan och örngott själv. Är hur nöjd som helst. I mitt galleri finns 2 bilder till för den som är nyfiken.
    Hur har Ni andra gjort med Era babykorgar. Vore kul att se.

Korg 001.jpg

• Svar på tråden Min Babykorg
  • Lill Fia

Vi har oxo en sån korg, men med ful klädsel. Vet inte om jag fixar att sy....men blir ju sugen där man såg din

• Pysselmusen

KATHARINA: Mått till spjälsäng är
    Påslakan 100x130 + sömnsmån
    Örngott 38x55 + sömnsmån

+ extra tyg för omlott i öppning (kolla hur dom gjort på vanliga stora örngott)

Lill Fia: Om du redan har klädsel på korgen nu så är det ju bara att sprätta upp det gamla och använda som mall till nytt. Säg till om Du behöver tips eller råd.

• nenababe

socker söt

♥ ♥ ♥ Nenababe med Skrutt - BF 26:e Januari 2007 ♥ ♥ ♥
  • Pysselmusen

Tack för alla komplimanger för min babykorg. Kul att det finns fler som tycker att den är fin. Nu är det bara att vänta på att bebben kommer ut.......

• Meus Veritas

Nu har jag laggt ut bilderna på vår babykorg
    Måste säga att jag blev riktigt nöjd (om man får säga så? )

(Ligger under "Bebbens saker")

V37 jag har en pojke i min mage....=)
  • Cantina

Wilma84 - du hade också en väldigt söt babykorg!

• Stargirl

Superfin Jag väntar på våran korg som ska hänga från taket Men jag har denan gång beställt färdiga tyger *s* är för lat. Men till de två första sydde jag tyger till våran arve babykorg.

Gravid i vecka 34
  • MN72

Jättefin!
    Wilma84 och Såckan: Jättefina!

Har oxå sytt själv. Bilder finns i galleriet.

• Pysselmusen

MN72: Tittade in på Din korg. Verkligen stilrent, snyggt. Ser ut som om vi har likadan modell. Stativet och hjulen är exact lika. Är den gammal?
    Såg även din barnvagnsleksak. Supersöt, har du mönster på den? Hittar nämligen inget fint till vagnen ute i butikerna.

/ A

• Meus Veritas

MN72

Jätte fin korg!
    Känner oxå igen benen på den, ser ut som benen på våran kanske likadan

V37 jag har en pojke i min mage....=)
  • MN72

Tackar ! Ja det är en gammal korg som har gått i släkten sedan 70-talet eller ev slutet av 60-talet. Tyvärr börjar "banden" runt benen lossna så att man ser spikarna, men annars är den felfri.

Vagnsleksaken har jag gjort av kramdjur SÖT från IKEA, makramégarn och fästen från barnvagnsaffären. Jag trädde garnet rakt igenom med hjälp av en lång spetsig nål gjorde en fast ögla i varje ände och trädde i fästena.

Svar på tråden Min Babykorg