Stopp i diskhon, medel?
Finns det något hemmakok man kan blanda ihop och spola ner i avloppet för att lösa upp stopp?
Uppskattar all hjälp jag kan få
Finns det något hemmakok man kan blanda ihop och spola ner i avloppet för att lösa upp stopp?
Uppskattar all hjälp jag kan få
plocka isär vattenlåset och se om stoppet sitter där.. Sitter det längre ner så är det väl rensslangar som gäller.. Om man nu inte vill använda kaustiksoda eller liknande (något som inte är så uppskattat alltid)
Jag ville hellst slippa plocka isär, därför undrar jag om det finns något hemkok man kan blanda ihop och spola ner som löser upp.
ok, testa kokande vatten + 1/2 dl bakpulver och 1/2 dl vinäger då...
tackar
Så hemskt är det inte att rensa avloppet. Jag tycker det är värre med att skura toaletten efter en riktig ränna. Eller att byta bajsblöjor.
Det är SÅÅ skönt att få det rent.
Med ett par gummihandskar, grummes pappersdukar och en plastpåse får man vattenlåset exemplariskt rent.
Att hälla allehanda propplösare är bara tillfälliga lösningar. Det bästa är att plocka isär och tvätta av delarna. Det går på max 15 min.
kaustiksoda bör man inte använda då det är stark frätande och kan orsaka svåra skador på både hud, andningsorgan och rören i huset om det används fel.
Om stoppet bara sitter i vattenlåset kan man lätt använda en "sugpropp" den består av en pinne med en gummiplatta ner till som man pumpar loss stoppet med. Lycka till.
Jag brukar slå lite maskindiskmedel sen en hel kanna med kokt vatten från vatten kokaren och fortsätta spola med varmt vatten en stund.. Jag rensar gärna resterande avlopp i huset dvs badrummen,bastun,tvättstugan,hallen, men inte gärna i köket usch hatar det avloppet *S*