Hjälp att "trolla bort" blöjbak
hur länge är en period?
hur länge är en period?
Plisserad kjol, vid liksom...
Ankstjärt *S* Nä det var elakt. Men det syns ju inte, det syns inte på mina brukare i alla fall, och dom har ganska tjocka blöjor en del.
Långa veckade kjolar. Långkoftor.
En snygg tröja knuten om midjan. Tunika.
En snýgg täckjacka som täcker ändan.
Värre blir det väl på idrottslektionerna, men de kanske hon kan slippa?
Menar du Trulsa att hon ska gå med blöjor fast hon inte behöver det? Snacka om förödmjukelse.
En tanke bara ballongkjol tex. utan något under är kanske inte så bra, tänk om kjolen av någon anledning råkar åka upp (vinddrag tex.) då syns ju blöjan direkt.
Nä och samma sak med plisserad kjol. Det vore ju hemskt att stå där med blöjrumpan bar.
Okej Trulsa, då förstår jag hur du menar. Förlåt att jag var dum. Det kanske är smart.
I all välmening tror jag också att det är bra att vänja sig vid blöjan hemma.
Det är naturligtvis värre att dölja en använd blöt blöja än en torr. Därför kan det vara bra att även vara beredd på en sådan situation.
Tror att det hade hjälpt om flickans lärare blev informerade om läget så det inte blir några problem med att få lov att gå på toa när det behövs.
Ju mer jag tänker på det tycker jag faktiskt att flickan borde få vara hemma från skolan om det rör sig om en kortare övergående period.
Skolan är tuff.
Var ska hon t ex göra av en använd blöja i skolan. Jag vet hur svårt det kunde vara att smussla med bindor i den åldern och det är ju ändå ett betydligt mindre problem.
Tycker så synd om tjejen och hoppas att det löser sig på bästa sätt för henne iaf.
Under hur lång tid måste hon bära blöja?
Om en kortare period så kanske hon kan få "skippa" skolan?
Har inte läst tråden, så förmodligen har du kanske fått bra svar redan.
Men för säkerhets skull vill jag ändå ge dig mitt tips. Har nämligen en syster som behöver använda blöja och hon tycker om att ha på sig tunikor. Behöver ju inte vara någon "ful, tantig, bylsig" sak menar jag, räcker ju att det är en tunika för de är ju oftast längre och finns väldigt många fina...
kram på dig
Jag har inget tips, mer än att jag kan säga att min far har fått använda blöja ibland, pga en sjukdom. Och jag har då aldrig lagt märke till att han haft blöja. Visste inte om det på länge. Och när han sa det kunde jag heller inte se det...
Men det hjälper ju inte din flicka, förstår att hon tycker att det är jobbigt...
Vilken snäll och gullig mamma du verkar vara. :)