• isblomma

Matgrupp i ek?

Just nu finns det mååånga bra erbjudanden på matgrupper i ek och jag är själv sugen på att köpa. Men varför är det så billigt? Är det på väg att bli omodernt och kommer jag att ångra mig om något år?

Finns det några inredningsexperter som kan ge råd?

• Svar på tråden Matgrupp i ek?
  • Esprie

Ingen expert men jag tycker att ek är tidlöst.. Ekmöbler brukar alltid finnas till bra pris i januari...

• Älvira

Jag är lite kluven, oljad massiv ek är jättesnyggt, men nu har ju alla det - den nya tidens furu kanske?

Fast jag vet inte vad som skulle kunna ersätta ek i dagens läge, men vitt o svart verkar vara det nya nu om man kollar runt i möbelaffärer..

• Clio

Jag skulle satsa på oljad ek, det har jag gjort för det går alltid att måla om längre fram om man vill
    Ek är tidlöst. Vad jag hört så är furun på väg tillbaka men för min del känns det inte som ngn jag skulle vilja ha. Valnöt har de ju försökt med ett tag nu också men det är lite dyrare och väldigt mörkt så ibland kan jag tycka att det är lite svårplacerat. Ek är också tacksamt om man har små barn då det är ett hårt träslag till skillnad från björk och furu.
    Vart var det du hittat din matgrupp??

• isblomma

Älvira: Har oxå hört nån säga att ek är den nya tidens furu...

Clio: Just nu är det en grupp på EM som jag är sugen på. Det är ett bord (100x180 cm) samt 6 stolar med bycastskinn på sitsen. Går även att köpa till extraklaffar.

• sandervig

vi har en matgrupp i oljad ek o trivs kanonbra med den.
    tålig för barnen,hårdare än furu o helt klart tidlöst...
    titta in i vårt bildgalleri..ja gillar den..

• Pulvertwist

Vi har nyss inhandlat en ek-grupp med tillhörande buffe...jag är jättenöjd o visst håller jag med om att det är tidlöst...o snyggt....o praktiskt.

• killotjejmamma

vi har med oljad ek hemma bord 6 stolar och vitrinskåp ursnyggt det är säkert dagens furu men vad gör det...

• Clio

Låter precis som det vi har hemma fast vårt är med 8 platser. Jag är supernöjd!!!

• mrsbygg

vi har precis betällt från EM, bild finns i galleriet. tycker den matgruppen är skit fin och ett till ett br apric just nu så vi slog till

kommer passa bra i vårat kök då handtagen och köksbänken är i ek!

• krakel

vi har ekbordet från JYSK-LIVA heter serien jag är jättenöjd.. fina är de med ...man kan ju ha andra stolar till.. om man vill

• isblomma

Tack för alla inlägg! Ska försöka bestämma mig tills imorrn (medans det finns några matgrupper kvar...)

• SkåneP

"Är det på väg att bli omodernt"

Är det modet som styr?

"och kommer jag att ångra mig om något år?"

Det beror på hur trendkänslig du är.

• Dundermamman

Vi har haft vår ekgrupp i nya köket i 3 veckor och är än så länge helnöjda

• isblomma

Nepp. Det blev inte nåt köp av den matgruppen som jag tänkt från EM. Det fanns nämligen inga extraklaffar kvar att köpa så då blir det i praktiken inga fler matplatser än de vi har idag... Men jag spanar vidare efter andra kampanjer...

Svar på tråden Matgrupp i ek?