• Lise

Vattengympa för gravida i Helsingborg

Tänkte börja på vattengympa på Filbornabadet. Någon som går på det där och som kan säga hur det är? När började ni? Jag är i v.25.

• Svar på tråden Vattengympa för gravida i Helsingborg
  • MammaDeborah

Hej Gabriella!

Jag har gått på vattengympan på Filborna. Tyckte det var ljuvligt med det varma vattnet. De har en mysig bassäng med höj- och sänkbar botten och vattnet är varmt som i en babybassäng *ler*

De startar igen söndag vecka 3. Jag upptäckte tyvärr ganska sent att det fanns så jag började i december och jag är beräknad till i januari.

Rekommenderar varmt denna träningsform i alla fall! Tog det mer som avkoppling än som gymnastik, men det är ju individuellt hur mycket man tar i!

• Ella174

Har också funderat på vattengympan på Filborna...

Hur gör ni med badkläder? Köper ni speciella eller klarar ni er med vanlig bikini?

• MammaDeborah

Jag köpte en gravidbaddräkt men det hade gått lika fint med en vanlig bikini eller liknande. Finns väl något som kallas tankini som är liksom ett linne istället för bara bh. Mina svägerskor hade bägge vanliga badkläder och det gick fint! Så länge man kan röra sig bra så funkar det mesta!!

Jag tänker föda barn innan det är dags nästa gång annars hade jag gladeligen kommit tillbaka!!

• Ella174

Linne låter som en ganska god idé, kanske kan köpa lite extra stort bara.
    Måste köpa ny bikini då mina bröst har vuxit en hel del, men det låter ju bra att man kan klara sig med en vanlig (kanske lågt skuren vore bra?)...

• MammaDeborah

Precis, och de flesta bikinis är ju ganska lågt skurna. Dessutom är det ju bara tjejer där så det är inte direkt någon som bryr sig avsevärt hur man är klädd

Jag stormtrivdes med vattengympan och önskar så att någon hade berättat för mig att det var på söndagkvällarna liiite tidigare! Jag hann bara med tre gånger men det var det bästa som fanns. Det är inte att jämföra med något annat. Att bara få gå ner i det varma vattnet med sin ömma rygg - ljuvligt! Have fun!

• Ella174

MammaDeborah, vet du om det är stor skillnad på vanlig vattengympa och vattengympa som är anpassad för gravida?

• Lise

MammaDeborah - Tack så mycket för all information! Jag ska absolut börja på det.

Lycka till med kommande bebis. :)

• gizmolina

Jag tycker att det är en bra ide.....vattengympa är kanon....

jag går själv o det är den bästa motion jag kan tänka mej....
    Gick även innan jag blev gravid, då jag har en kraftig övervikt detta var skonsammare för min kropp

gick tidigare på friskis o svettis vanliga pass men det blev för häftigt för mina knä.

Hoppas att du gör ett försök jag tror inte du kommer o ångra dej....

Ella174: Det är egentligen inte så stor skillnad mer än att man inte har så mycket hopp som på vanlig vattengympa....

Äntligen ett +
Svar på tråden Vattengympa för gravida i Helsingborg