Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

Vattengympa för gravida i Helsingborg

Hej Gabriella!

Jag har gått på vattengympan på Filborna. Tyckte det var ljuvligt med det varma vattnet. De har en mysig bassäng med höj- och sänkbar botten och vattnet är varmt som i en babybassäng *ler*

De startar igen söndag vecka 3. Jag upptäckte tyvärr ganska sent att det fanns så jag började i december och jag är beräknad till i januari.

Rekommenderar varmt denna träningsform i alla fall! Tog det mer som avkoppling än som gymnastik, men det är ju individuellt hur mycket man tar i!

• MammaDeborah

Jag köpte en gravidbaddräkt men det hade gått lika fint med en vanlig bikini eller liknande. Finns väl något som kallas tankini som är liksom ett linne istället för bara bh. Mina svägerskor hade bägge vanliga badkläder och det gick fint! Så länge man kan röra sig bra så funkar det mesta!!

Jag tänker föda barn innan det är dags nästa gång annars hade jag gladeligen kommit tillbaka!!

• MammaDeborah

Precis, och de flesta bikinis är ju ganska lågt skurna. Dessutom är det ju bara tjejer där så det är inte direkt någon som bryr sig avsevärt hur man är klädd

Jag stormtrivdes med vattengympan och önskar så att någon hade berättat för mig att det var på söndagkvällarna liiite tidigare! Jag hann bara med tre gånger men det var det bästa som fanns. Det är inte att jämföra med något annat. Att bara få gå ner i det varma vattnet med sin ömma rygg - ljuvligt! Have fun!

Svar på tråden Vattengympa för gravida i Helsingborg