• Bibbif

Babyvakt, vilken är bäst?

Tänkte köpa en babyvakt.P
    hilips eller Padwico? Någon modell som är kass eller extra bra?

• Svar på tråden Babyvakt, vilken är bäst?
  • Eeska

Topcom, tror jag den heter, är riktigt kass. Föredrar en som är i påläge hela tiden utan sus och pip, som inte stänger av sig när det är tyst. Den förra jag hade, inköpt i england för massa år sedan, fungerade som en högtalare. Kunde höra varenda liten andning och gnyende. Min rekommendation att ha en med sån funktion.

• mammatillpojkar

vi köpte en jätte bra på clas ohlson för 249 och den är kanon bra

• Luddiludd

Nej, Topcom är ju jättebra! Det är ju mycket bättre med en som inte sänder hela tiden, dels drar det mycket mer batterier då, dels är det ju faktiskt en strålkälla och det är väl bra om den inte är på konstant? Vi har en topcom 1010, görbra, använder den jättemycket. Bäst i test enligt vi föräldrar också...

• mästerkattenistövlar

Den från clas ohlsson tycker jag är skit (den för 249 Vårt ex. funkade inte alls- vi bytte till Philips billigaste modell, funkar utmärkt.

Varför vill man höra sitt barn hela tiden?

• Pyretsmamma

Vi har en Padwico... Den kostade typ 700 kronor och vi är nöjda med den. Fast jag fick ställa om kanalerna på den igår, jag hörde en annan familj i den hela tiden... Annars tycker jag den är bra...

• Prinssestårtan

Enligt ett test från Vi föräldrar så var Topcom PMR Babytalker 1000 bäst i test och mest prisvärd.

• mästerkattenistövlar

Har just upptäckt att vi hör en annan familj i babyvakten, den har ju två kanaler men här fuinkar bara en, känns lite underligt. Stackars dem om de hör oss!

Kan inte någon svara på varför man skulle vilja höra bebisen hela tiden? jag hade ingen aning om att såna babyvakter fanns, så jag är nyfiken!

• Eeska

Använder babyvakten när mina barn lägger sig för kvällen och jag är är vaken. Vi har ett stort hus med sovrummen på övervåningen. Jag hör inte ens när barnen går ner för trappen, än mindre om de bökar med något uppe. Har också brandnoja och hör jag inte att allt är lugnt springer jag upp och ner. Använder också babyvakten när de är uppe och lekerHar inga bebisar utan pojkar på tre och fem.

• Panodil

Jag har beställt en TopCom 1010 på NetOnNet. Har hört att den ska vara bra.
    Tyvärr vet de inte när de kan leverera den. Hoppas att den kommer snart!
    Bra pris var det i alla fall! 379:- och gratis frakt.

• mästerkattenistövlar

Eeska- Tack för svaret!

Svar på tråden Babyvakt, vilken är bäst?