Hmm vet inte om jag skulle våga ta bort med krämer även om jag börjar bli smått desperat, men när jag var yngre blev jag hela tiden tipsad om en massa saker som skulle rädda min dåliga hy, aloe vera, tea tree, olika produkter som fanns på marknaden, spenderade timmar o pengar på olika ansiktsmasker, allt från ägg till ost till hemprodukter till köpta saker, en av de värsta var att jag skulle ligga med en ansiktsmask gjord på något i 4 timmar varje dag. och det gjorde jag. jag stod i duschen i timmar o gnugga med teatree, allt gjorde min hud ännu värre, om jag vetat de jag vet idag att min hy blev sån här pga hormonrubbning som jag fick i tonåren hade jag aldrig behövt gå igenom detta helvete utan kunnat medicinera o hålla hormonerna i schack hela tiden. Ärren är en ständig påminelse om dessa år och de påverkar mitt liv hela tiden. När jag mötte min sambo kunde jag inte ens gå ut i dagsljus tillsammans med honom för jag var livrädd att han skulle se ärren (vilket han säkert såg ändå), försökte jämt hålla släkt där jag satt, inte sitta nära/under en lampa osv.. Vilken mardröm!