• Emster

Någon som tagit bort akneärr?

Jag har använt A-vitaminkräm, som i princip bränner bort huden i ansiktet, och sen kommer det fram fin hud under. Men det kanske du redan har provat? Det tar inte bort precis allt men det blir mycket bättre! Tar dessutom bort rynkor. Tyvärr ser man ju ut som skit under tiden innan huden hunnit återhämta sig, men det är ju övergående.

• Emster

A-vitaminkrämen heter Aberela och den får man utskriven hos hudläkaren. Hudläkaren är första anhalten tycker jag, att hålla på med andra krämer kan ju vara lite riskabelt.

Aberela gör som sagt att huden blir röd och sen flagnar bort, som efter en brännskada. Under tiden detta sker ser man också brännskadad ut i ansiktet och det kliar och svider rejält. Huden som kommer under är mycket känslig i början, men efter ett tag ser man mycket bättre ut. Det är inte smärtfritt och det tar lite tid, men jag skulle prova det innan jag betalade massor av pengar hos en plastikkirurg, för en laserslipning funkar ju i princip likadant.

Kolla upp krämen i FASS om du vill, och fixa tid hos hudläkaren! Med remiss från husläkare kostar det inte mer än ett vanligt läkarbesök.

• Emster

Nej, jag fick Aberela för många år sedan, men min pappa fick den i somras.

Om du kollar på www.fass så finns den där, och samma kräm hette också Retinova tror jag, fast det har de bytt nu. Jag tycker iaf att det är alltid är värt att prova innan man går till plastikkirurgen, funkar det inte så har det ju iaf inte blvit värre. Men för mig funkade det jättebra!

Svar på tråden Någon som tagit bort akneärr?