• enola

Lagerlöfsgatan i Uppsala...

...hur är det att bo där?
    Vi har planer på att flytta tillbaka till Uppsala, och kan förmodligen få en hyreslägenhet på Lagerlöfsgatan. Är det någon som vet hur det området är? Det ligger ju nära Gränby, men jag har fått för mig att det är lugnare.
    Vill gärna veta lite om dagis, skola etc.

• Svar på tråden Lagerlöfsgatan i Uppsala...
  • anezka

ok då är hyrorna fortfarande rimliga jag kan bara rekomendera det har som sagt trivts där i hela mitt liv bott på alla tre gårdarna oxå

• Dessie

anzeka: jag & mamma bodde på gården närmast Nyby - på Lagerlöfsgatan 58 (= bruna punkthuset), vi bodde där 1976 - 1978.
    Min gammelfarmor bodde i punkthuset närmast "Häcken" = Lagerlöfsgatan 18.
    När & var bodde du?

• anezka

Jag bodde på lagerlöfsgatan 4 närmast häcken sen flyttade jag till 58 nedre botten  hörnlägenheten närmast nyby sen flyttade jag till 48 samma gård loftgången.

• anezka

hmm skolor vet inget om det i dag jag gick på ferlinskolan men tror det är någon invandrarskola i dag eller något åt det hållet i alla fall vet inte om bellmanskolan finns kvar annars är det nog heidenstamsskolan som gäller

• Dessie

anezka: jodå, Bellmansskolan finns kvar.
    Va kul att vi har bott i samma hus/port = 58:an. Jag bodde högst upp, lgh precis vid trappan.

• anezka

eller kom på det måste ha varit vänster en tvåa den raktfram är väll en liten etta har jag för mej

den till vänste bodde min kompis i från 88 tror jag det var till 98

• Dessie

Jag & mamma bodde i lgh till vänster, -76 till -78.

• enola

Heidenstam eller Bellman alltså. Vet ni hur de skolorna är?

• anezka

När jag gick på heidenstam så var det bara högstadie är ju 15 år sedan mycket stök och bråk.
    bellman var en låg samt mellanstadie skolla lungn sådan vad jag kan minas

• enola

anezka: okej, hoppas det har förändrats då. det är väl hela grundskolan nu.

• Mantrasina

Vet att tråden är supergammal, men av olika anledningar är ämnet aktuellt för mig just nu. 

Vad har ni för erfarenheter som är nyare än de som redan finns i tråden (startad 2007)? Hur är det på Lagerlöfsgatan idag? Skick på hus? Stök? Ljudnivå? vilka bor där egentligen? Von Bahrska häcken har ju fått ett rätt kasst rykte, hur är det idag? 

Svar på tråden Lagerlöfsgatan i Uppsala...