Måste få skälla lite! *Långt*
Bygg en rastgård dit inte hankatterna kan komma in.
Det är ganska vanligt att andra katter skräms iväg av de katter som "äger" reviret.
Bygg en rastgård dit inte hankatterna kan komma in.
Det är ganska vanligt att andra katter skräms iväg av de katter som "äger" reviret.
Hur "råkar" man träffa katten med en sten, om man inte siktat på den????
Även om du/ni är irroterade på hankatterna följer de endå bara sina naturliga instinkter?
Har ni pratat med ägaren till hankatterna öht?
Undrar också om ni avlivade katten för en böld?
Kennel: Vilken djurvän du/ni tycka vara, kasta sten mot en katt som bara följer sina instinkter...*blir ledsen*
Varför inte prata med kattägarna till hankatterna, och om du skall kasta sten kan du ju kasta den på dem istället, för det är deras ansvar, inte katternas!!!!!
Ts: Om dina katter skulle råka störa dina grannar, är det ok för dem att kasta sten på dem också? Eller det kanske bara gäller andras katter?
Kennel: Det var inget påhopp utan en helt vanlig fråga och ett litet tips.
EKJ76: Håller med
Kennel: Det är väl skillnad att kasta sten mot en katt än att kasta på den, och sedan som du verka tycka att det är helt ok...
So om du pratat med andra grannar på andra ställen, varför inte prata med de grannar som äger dessa katter?
Giz: Sånt där känner jag igen, mina föräldrar bor på landet och jag är där ibland, du skall se deras miner när jag säger att jag har en kastrerad innekatt...=)
Ser nu att TS vet vilka som äger hankatterna, då borde saken lätt kunnat fixas med ett litet samtal...
Giz: Funkade det med farinsocker? Aldrig hört talas om det, Citrusfrukter fungerar på en del katter och Fy spray.