Inlägg från: Catzzy |Visa alla inlägg
  • Catzzy

Måste få skälla lite! *Långt*

EN liten fråga bara vad skall ägare göra åt sina katter??? ska h*n sitta hemma och passa dom jämt och ständigt så dom inte gör sånt som alla katter gör??? Försvara revir & ut ökar det.

TS prata med kattägaren förklara att det är problem mellan katterna & berätta sedan att ni kommer att jaga bort dom så fort ni ser dom. För att ni tolerar inte dessa fasoner på eran tomt.

När vi flyttade till våran nybyggda hus med 3 st katter så hade vi problem med grannkatten. Han gav sig på min honkatt hela tiden & spöade upp henne så fort han såg henne. Hon var för liten & försvag gentemot honom tunga tjock kropp. Vi talade om för grannarna att det var problem mellan katterna och att vi skulle sätta stopp för det. Grannen tyckte det var tråkigt men förstog oss helt.

Jag var som tur då mammaledig så jag kunde jaga denna katt så fort han visade tendens att ge sig på min honkatt. Med vattenslagen i högsta hugg körde jag bokstavligen bort katten ifrån tomten. Vi höll på i ca 3 veckor innan han gav med sig, men vi lyckade sätta stopp för honom.

Nu lever inte mina katter längre, grannkatten smyger sig fortfarande förbi tomtgränsens ytterkant. Han har lärt sig att där har han inge revis att hämta alls.

Svar på tråden Måste få skälla lite! *Långt*