Vad menar du med att sätta i halsen?
Jag menar i luftstrupen.
Jag menar i luftstrupen.
jag menar att man svalde i fel hals ( ), att man fick en matbit eller nåt annat i fel strupe.
jag brukar säja att jag svalde fel ha ha ....fy och svälja sagt eller ännu värre läsk fel.....
sagt-saft menade jag
Jag menar båda.....hmmmm, 30 som röstat o 3 som skrivit vad de röstade på.*L*
Fel hals
Röstade på båda...
båda.........
menar halsen...alltså båda
båda
de som varit med om att ngt fastnat i luftstrupen är ju som tur är inte många...
det är en FRUKTANSVÄRD känsla - man kan inte andas, inte hosta, inte prata, inte göra ngt alls och fattar inte de runtomkring så kan det gå illa... har varit med om det en gång och förhoppningsvis aldrig mer!
en vän till mig blir alltid superorolig när ngn sätter i halsen - hon satt nämligen med på en middag där en dam satte ngt i luftstrupen och hon gick diskret från bordet för att inte störa bordsgrannarna och dog i hallen utan att ngn märkte ett dugg...
Båda!!
Svarade båda, men tror jag använder det om matstrupen mest, ibland om luftstrupen. Och jag använder framför allt uttrycket "att sätta i halsen" om mat. Är det vätska det handlar om brukar jag säga "få ngt i vrångstrupen" oftast. Vet att det låter veligt, men sådan är jag emellanåt