Älskar jag mitt barn?
Det kommer långsamt, jag undrade också var den jättehäftiga kärleken till mitt barn skulle komma.
Den kom, smygande. Men sådär himmlastormade kärlek, har jag nog aldrig kännt för mitt barn.
Det kommer långsamt, jag undrade också var den jättehäftiga kärleken till mitt barn skulle komma.
Den kom, smygande. Men sådär himmlastormade kärlek, har jag nog aldrig kännt för mitt barn.
hur gammal e tösen?
jag började inte älska min första försen hon va ca 3mån
men ts jag tycker det låter som att du älskar henne iallafall sätt dig o titta på henne då hon sover och säg till dig själv att du inte älskar henne det skulle du aldrig klara
Vet du vad, tror att du vekligen behöver prata med någon.
Min allra bästa kompis kände så för sin första son, det var först när han var runt 6 månader som det började släppa och hon började känna mer och mer.
Hon sa precis som du att hon vill han inget illa och att han är jätte söt och så....men hon känner inget!
Nu har hon fått sin andra som som är 1 ½ månad och hon säger att hon kan inte sluta titta på honom....kärleken är så stor. Det hon är mest ledsen för idag är att hon aldrig fick uppleva detta stora med sin första......kan väl tilläga att idag älskar hon sin äldsta massor!
Jag tycker att de första 6 mån är tråkiga... då är barnen ganska krävande, men det blir bättre....
Gör det inte det och du känern dig orolig så prata med BVC. det är vanligt att det är så och de vet vart du kan vända dig.
För mig tog det 7 mån innan jag kände att kärleken mellan mig och min son fanns där. Har en dotter sedan innan och där fanns kärleken ganska så snart... NU har jag dåligt samvete för att jag inte har haft "den" kärleken för honom...
Hej viss skall man inte känna det så...,men jag vet exakt vad du pratar om mitt första barn (som var sjuk som liten) tog det flera år att känna ...ja som man ska jag gjorde det som förväntades av mig..men inte mer när jag fick mitt andra barn gick det upp ett ljus för mig..."är det så här det skall kännas"
Jag skämmdes då för att jag inte kännt det så med den första...blä vad jag mådde dåligt.(och kan göra än idag till skuld för den älsta) Nu har mina känslor vuxit sig starka och blivet en tigrinna för mina barn ....men det tog säkert ca 3 år med den älsta...
Jag själv pratade lite med dem på BVC där jag fick 0 uppbackning deras kom. var att det kan vara så med ett sjukt barn och ens känslor för det.
Det är ju olika men prata med någon om det. Och försök att inte tänka på att du ska känna och varför du inte känner ...jag lovar att det kommer när du slutar att känna krav krav som du ser och tro att andra har ...men inte har på dig
Många kramar
Och som sagt Prata om det du är inte ensam!!!!